Інформатика 9 клас

 

                                                  Дистанцйне навчання 

Свої фотозвіти надсилайте на пошту       sogfi1963@gmail.com

19 травня
Тема:  Реалізація програмного проекту. (для тих хто "спить")
Цікаві теми навчальних міні-проектів з інформатики:
Internet-іграшка, помічник або ворог?
MS PowerPoint – область застосування і приховані можливості.
Апаратні та програмні засоби для розробки презентацій.
Безпечний Інтернет вдома.
Майбутнє комп'ютерів
Види інформаційних технологій.
Візитна картка.
Вплив комп'ютера на здоров'я людини.
Можливості та перспективи розвитку комп'ютерної графіки.

Виберіть тему та створіть презентацію або повідомлення.


18 травня
Тема:  Колективний (індивідуальний) проект.
Захист навчальних проектів.
Чекаю на ваші роботи.

12 травня
Тема:  Колективний проект.
Завдання:  1. Підготовка  проекту.
                   2. Виконання  презентації  проекту (повідомлення).


11 травня
Тема:  Колективний проект.
Завдання: 1.Пошук інформації різними способами.
                   2. Виконання завдань проекту.
05 травня
Тема:  Колективний проект.
Визначте тему проекту
Запишіть мету та завдання проекту. 
За планом проекту підберіть допоміжний матеріал.

04 травня
Тема:  Колективний проект.
Домовтеся про склад колективу ( по 2 учні).
Виберіть тему колективного проекту.
Визначте проблеми та завдання проекту. 
Планування проекту.


28 квітня
Тема: Розв'язування компетентнісних задач.(2)
Перегляньте відео. Складіть поширений план.



27 квітня
Тема:  Розв'язування компетентнісних задач.(1)
Перегляньте відео. Складіть поширений план.


21 квітня
Тема:  Підготовка звіту та презентації.
Вимоги до захисту проекту.
Перегляньте відео. Складіть поширений план.
Презентації висилайте на пошту.


20 квітня
Тема: Робота над обраним проектом.
Продовжуємо роботу над проектом.
Пошук інформації різними способами.


14 квітня
Тема: Розробка плану проекту. 
Продовжуємо роботу над проектом. Чекаю від вас тему, мету, 
 завдання проекту.

13 квітня
Тема:  Розробка плану проекту.
Ви вибрали теми проектів.
Продовжуємо прцювати над роектом.
Чекаю на мінізвіти.
На допомогу. (Вибери свій прект).
1.  Інтернет - це ресурси  для допитливих  чи павутиння для довірливих.
2.   Роль всесвітньої мережі Інтернет у нашому житті.
3.   Цифрова інформація в нашому житті.
4.   Імена та відкриття в історії інформатики.
5.  Інформаційні товари та послуги.
6.  Інформаційна безпека особистості.
Згадаємо: 
Навчальний проект — спільна навчально-пізнавальна, дослідниць­ка, творча або ігрова діяльність учнів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.
    Виконання проекту на уроці інформатики дозволяє навчитися не тільки комп’ютерних технологій, але і прийомам самостійної роботи від вибору запропонованих тем до постановки цілей, народження гіпо­тез, розробки алгоритмів свого проекту і створення готових електро­нних продуктів.

    Які бувають проекти
    • Практико-орієнтований проект націлений на соціальні інтереси самих учасників проекту або зовнішнього замовника.
    • Дослідницький проект за структурою нагадує справжнє наукове до­слідження. Він включає обґрунтування актуальності обраної теми, позначення завдань дослідження, обов’язкове висунення гіпотези з подальшою її перевіркою, обговорення отриманих результатів. При цьому використовуються методи сучасної науки: лабораторний екс­перимент, моделювання, соціологічне опитування й інші.
    • Інформаційний проект спрямований на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою її аналізу, узагальнення та подання для широкої аудиторії. Результатом такого проекту часто є публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті.
    • Творчий проект передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, твори образотворчого чи декоратив­но-прикладного мистецтва, відеофільми тощо.
    • Рольово-ігровий проект. Учасники беруть на себе соціальні ролі або ролі літературних чи історичних персонажів з метою відтворення че­рез ігрові ситуації різних ситуацій соціальних або ділових відносин. 

    Робота над проектами проходить в кілька етапів:
        1. Підготовка до роботи над проектом.
        2. Вибір теми.
        3. Постановка мети і завдання проекту.
        4. Пошук інформації різними способами.
        5. Виконання завдань проекту.
        6. Підготовка до захисту проекту.
        7. Презентація (захист) проектів.
        8. Аналіз результатів проектної роботи.


7 квітня
Тема:  Розробка плану проекту.
На допомогу фрагмент відео:
Розробіть план до обраного вами проекту.



6 квітня
Тема: Опрацювання програмного проекту.
Перегляньте відео:

Виберіть тему програмного проекту. 
Вам на допомогу відео: 


 


31 березня
Тема:  Практична робота №7.  Складання і виконання 
            алгоритму пошуку значень у таблиці.

Перепишіть відповідну процедуру (програму). Опишіть таблицю, 
яку розглядають у відео.

30 березня
Тема:  Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці.
Перегляньте відео:

Складіть план розповіді з відео.



24 березня
Тема:   Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елементів з найбільшим і найменшим значенням. 
 Пошук найбільшого елемента деякої табличної величини.

Текст відповідної процедури:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var a: array [1..10] of real; i: integer; max: real;

begin

 for i := 1 to 10 do a[i] := StrToFloat(Memo1.Lines[i-1]);

   max := a[1]; {вважаємо, що найбільше значення — значення першого елемента}

   for i := 2 to 10 do If a[i] > max Then max := a[i]; {замінюємо найбільше значення}

   Label1.Caption := FloatToStr (max) + ' — найбільше значення’;

end;

Дайте відповіді на запитання:

1.     Який алгоритм лежить в основі пошуку найбільшого елемента лінійної таблиці?

2.     Чим відрізняються алгоритм пошуку найменшого елемента лінійної таблиці від алгоритму пошуку найбільшого елемента?

23 березня
Тема:  Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданоо елемента.
Перегляньте відео задачу 2.
Запишіть текст відповідної процедури до задачі 2.

17 березня
Тема: Складання алгоритмів  знаходження сум і кількості значень елементів табличних величин.
Перегляньте відео:


Після перегляду відео випишіть алгоритм  знаходження сум і кількості значень елементів табличних величин. (Температура повітря протягом тижня).


16 березня

Тема: Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів  

Як можна опрацьовувати табличні величини?

Практичні завдання, для розв’язування яких можна застосовувати алгоритми опрацювання табличних величин, можуть мати різне форму­лювання. Наприклад, найпростіше завдання може розпочинатися зі слів: «Дано n чисел...», і далі вказується, що саме потрібно зробити із цими числами. Але 
зазвичай трапляються складніші завдання, у яких спосіб організації даних задано неявно. Наприклад, сформувати таблицю ква­дратів двоцифрових чисел. При написанні програм для розв’язування подібних завдань слід виконати такі дії:

1)    за умовою завдання встановити, чи можна подати вхідні дані у ви­гляді табличної величини (масиву для мови Free Pascal чи спис­ку — для Python);

2)    надати табличній величині одне ім’я (його в програмі буде вико­ристано для роботи з окремими елементами табличних даних);

3)    визначити тип елементів табличної величини та описати його в розділі змінних var (Free Pascal) або задати порожній список, у якому буде зберігатися набір даних;

4)    у програмному коді записати команди для введення елементів табличної величини в пам’ять комп’ютера.

Подальше опрацювання табличних величин зводиться до використан­ня алгоритмів:

·        зміни значень елементів масиву;

·        знаходження підсумків за набором даних, які передбачають вико­ристання простих арифметичних операцій чи виразів над елемен­тами масиву;

·        обчислення суми або кількості значень елементів, що задовольня­ють заданим умовам;

·        пошуку елементів табличної величини, що задовольняють зада­ним умовам;

·        упорядкування масиву за деякою ознакою.

Як описати програму зміни значення елемента табличної

величини?

Програми для опрацювання табличних величин мовами програмуван­ня містять три складові: введення, опрацювання та виведення елементів табличної величини. Оскільки кожна із частин передбачає виконання декількох дій, кількість яких визначається розміром табличної вели чини, то для опису дій, що повторюються, використовують команди повторення, наприклад,  цикл for. При цьому для кожної із частин можна використовувати окремий оператор циклу — тоді всі складові програми виконуватимуться послідовно, або розмістити всі передбачувані команди в одному циклі — усі складові виконуватимуться одночасно.

У мові програмування Free Pascal для зміни значення елемента маси­ву, як і для зміни значення деякої простої змінної, використовують опе­рацію присвоювання :=, у якій у лівій частині звертаються до потрібного елемента масиву, для цього вказують ім’я масиву й у квадратних дужках задають номер (індекс) елемента, а в правій — відповідне значення. При цьому розмір масиву залишається незмінним й операцію присвоювання можна застосувати тільки в тому разі, коли надане значення відповідає типу елементів оголошеного масиву.

Перегляньте відео .



30 грудня
Тема: Розв'язування задач засобами табличного прцесора.
Перегляньте презентацію:


Складіть короткий конспект.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.

Завдання. Побудувати графік функції , використовуючи табличний процесор. (функцію підберіть самостійно)

1.                 Відкрийте табличний процесор.

2.                Перейменуйте Аркуш 1, на Завдання 1.

3.                У комірку В1 введіть перше значення Х.

4.                Заповнити значення X (діапазон -5 до 5, крок 1).

5.                Ввести формулу для Y в комірку В2.

6.                Скопіювати цю формулу в інші комірки цього рядка.

7.                Виділити в таблиці потрібний діапазон для побудови графіка.

8.                Вставлення → Діаграми → Точкова діаграма.

9.                Відформатувати область графіка на власний розсуд, використовуючи різні кольори заливки, границі, розмір шрифту.

10.           Збережіть дану таблицю.




9 грудня
Тема: Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.
Перегляньте відео:


 Законспектуйте та вивчіть основні поняття
 


23 вересня
Тема: Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера
План
- Брандмауери
- Антивірусні програми
- Засоби для уникнення загроз безпеці
- Правила для безпечної роботи в Інтернеті


1. Опрацювати с. 80-87. Законспектувати та вивчити основні поняття
2. Виконати завдання 1. с.89. 
 Відео вам на допомогу:





31 травня
Історія виникнення комп'ютера.







Дистанційне навчання з 18 березня

26 березня
Тема: Практична робота.Використання онлайн-систем, конструювання сайтів.
Виконайте роботу 13 на ст. 204, завдання2 або 3(на вибір).



Опрацювати: п. 30 ст.204.

24 березня
Тема: Використання онлайн-систем, конструювання сайтів.
Повторіть ст.201-203.
Як створити веб-сайт у мережі
?
Окрім мови розмітки HTML для створення сайтів також можна використовувати онлайн-системи.

Розглянемо процес створення сайта в Інтернеті на прикладі сервісу Google Сайти.

1.    
У вікні браузера відкрийте головну сторінку пошукової системи Google. Увійдіть у власний акаунт, скориставшись кнопкою Увійти. Оберіть інструменти Інші продукти Google й у списку додатків оберіть послугу Сайти.

2.     На даний час доступно дві версії конструктора сайтів: Нова та Класична. Розглянемо Класичну версію. Для цього потрібно скористатися Головним меню та вибрати пункт Класична версія Сайтів.

3.     Підтвердити намір створення сайта, натиснувши кнопку Створити.

4.     Оберіть Порожній шаблон для створення сайта, введіть назву веб-сайта та перевірте ім’я, яке запропонує вам система як частину URL-адреси.

      Оберіть Порожній шаблон для створення сайта, введіть назву веб-сайта та перевірте ім’я, яке запропонує вам система як частину URL-адреси.

      Розгляньте список тем, які можна застосувати для стильового оформлення сторінок сайта.

     Налаштуйте додаткові параметри: опис сайта, який потрібен для розміщення його в певній категорії, параметри доступу чи тип контенту (обмеження на вік). Встановіть прапорець Я не робот.

5.     Завершіть процес створення макета сайта, натиснувши кнопку Створити сайт.

6.     Для додавання сторінок потрібно обрати інструмент Додати сторінку у верхній частині вікна.

7.     Оберіть зі списку запропонованих шаблонів потрібний (веб-сторінка, оголошення, файловий менеджер, список). Зазначте назву веб-сторінки. Укажіть де буде розміщуватись створена веб-сторінка.    Розгляньте список тем, які можна застосувати для стильового оформлення сторінок сайта.

8.     Налаштуйте додаткові параметри: опис сайта, який потрібен для розміщення його в певній категорії, параметри доступу чи тип контенту (обмеження на вік). Встановіть прапорець Я не робот.


19 березня
Тема:Використання онлайн-систем, конструювання сайтів.
Виконайте роботу 13 на ст. 204, завдання1.

Перегляньте навчальне відео



Вибравши одне із завдань, можна виконати презентацію в середовищі 
Microsoft PowerPoint
Опрацювати: п. 29 ст.191-203 (короткий конспект).



Дистанційне навчання з 14 cічня по 22 січня
20 січня
Тема: Алгоритм створення комп'ютерної публікації.
Опрацюйте пункт 20 (20.4-20.7) с.144-152
Запишіть у зошит короткий опорний конспект.
Перепишіть алгоритм.

Алгоритм створення комп’ютерної публікації

1.         Визначити тему та вид публікації.

2.         Відповідно до теми спланувати публікацію та підібрати матеріал (текст, ілюстрації тощо).

3.         Запустити програму Microsoft Publisher.

4.         Вибрати потрібний шаблон.

5.         Вибрати кольорову схему та набір шрифтів, за потреби додати нові службові відомості.

6.         Вибрати кнопку Створити.

7.         Заповнити необхідні текстові поля, додати ілюстрації.

8.         Зберегти публікацію.

Завдання: підберіть матеріал для створення своєї публікації .


18 січня
Тема:Комп'ютерні публікації.
Опрацюйте пункт20 (20.1-20.3) с.142-144
Запишіть у зошит коротенький опорний конспект, схеми за планом:
публікаця;
види публікацій;
засоби використання для створення публікацй (групи та програми).
Завдання: оберіть для створення своєї публікації її вид і   тему.
Запишіть план та підберіть малюнки для майбутньої публікацї з дотриманням загальних критерй (див. с.144).


Дистанційне навчання з 14 листопада по 22 листопада
23 листопада всі ідете у школу
Доброго дня, мої дев'ятикласники!
Тема: Алгоритм опрацювання табличних величин.
Опрацюйте за підручником § 16.  ст. 120-129

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 16

2.Рубрика"Обговрюємо" запитання 1-6, ст. 127(усно)




16 грудня
Тема: Введення та виведення табличних величин у програмах. 
Робота з масивами.
Опрацюйте за підручником § 15.  ст. 112-119

Часто потрібно опрацьовувати велику кількість змінних або множину значень однієї змінної. Для зручності їх подають у вигляді таблиць. Мал. 15.1 ст.110

Щоб розрізняти таблицю, їй надають ім’я — позначають словом, словосполученням або літерою. Наприклад, на малюнку Алфавіт — ім’я таблиці-рядка, у кожну клітинку якого занесено по одній літері українського алфавіту. 

Як описувати табличні величини мовами програмування?

Для роботи з таблицями в Python використовується поняття списку та табличної величини.

Розпочнемо зі списку.

Список (list) – послідовність із декількох значень одного або різних типів даних.

Для створення списку використовується наступна структура:

назва_списку = [значення1, значення2, значення3,…]

Наприклад:


Як видно з прикладу, всі елементи списку відносяться до різних типів даних (int, str, float)

Для звернення до окремого елемента списку, використаємо наступну конструкцію:

назва_списку[індекс_елемента]

Кожен елемент списку має свій унікальний порядковий номер (індекс), причому нумерація індексів починається з 0!


Якщо ж ви вкажете елемент з індексом більшим за кількість елементів списку, то Python просто виведе повідомлення про помилку, оскільки такого елемента не існує:

  1. Множення списку на числофактично являє собою

повторення списку n разів (n – обов’язково ціле число!)

Дайте відповідь на запитання 1,2 ст.118 рубрики"працюємо в парах"

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 15. ст.112-119

2.№2 ст.119( письмово).




 14 грудня

Тема:Табличні величини
Опрацюйте за підручником § 15.  ст. 110-112
 Ми постійно стикаємося із сукупностями об’єктів, об’єднаних за певними ознаками, наприклад: футбольна команда, лісовий масив, відомості про середньодобову температуру за тиждень. Ми зазвичай об’єднуємо такі дані в таблиці. Для опрацювання табличних даних у  програмуванні існує  структурований тип даних  масив.

Розгляньте вправу 1

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 15.

2.№1 ст.119( письмово)

3.Рубрика"Обговрюємо" запитання 1-7, ст. 118(усно)





4 листопада

Тема: Елементи анімації. Управління показом презентації. Друк презентації 
Робота з підручником: стор. 61-66

Завдання 1.     Встановити до презентації анімаційний ефект зміни слайдів з такими характеристиками: ефект Поява (Відкриття), тривалістю 1 с (із середньою швидкістю), ефект має відтворюватися для всіх слайдів після клацання лівою кнопкою миші або автоматично через три секунди.

 Завдання 2.    Розробіть презентацію на тему: "Вогонь - друг. Вогонь - ворог." Вставте анімаційний ефект

Підручник: стор. 61-66

Дякую за роботу!


Немає коментарів:

Дописати коментар