Фізика 10 клас

Дистанцйне навчання 

Свої фотозвіти можна надсилати на пошту       sogfi1963@gmail.com

Надсилайте фотозвіти на пошту!!!

27 травня
Тема:  Узагальнення та систематизація знань.
Це цікаво:

Складіть свій кросворд чи ребус.


26 травня
Тема:  Електричне поле. Дія на живий організм.
Перегляньте відео: 


Запишіть висновки для себе.

25 травня
Тема: Повторення. Молекулярна фізика. Сучасні досягнення.

 Перегляньте та зробіть висновки: Молекулярна фізика.

20 травня
Тема: Повторення. Механічні коливання і хвилі.
Пройдіть тест із відповідними розв'язками  в робочих зошитах.

19 травня
Тема: Повторення. Динаміка.
Пройдіть тест із відповідними розв'язками  в робочих зошитах.

18 травня
Тема: Повторення. Механіка.
Пройдіть тест із відповідними розв'язками  в робочих зошитах.

13 травня
Тема:  Контрольна робота з теми "Електричне поле"
Пройдіть тест із відповідними розв'язками  в робочих зошитах.

12 травня
Тема:  Електроємність. Конденсатори.  Розв'язування задач.
Перевірка знань : Електроємність. Конденсатори.    Тест

Перегляньте відео: 

Виконайте завдання 4 ст. 264.

11 травня
Тема:  Електроємність. Конденсатори та їх використання.
Перегляньте відео

Опрацюйте§44. 
Вправа 44(2,6).

06 травня
Тема:  Розв'язування задач.
1) Порошинка масою 2 мг, яка має заряд -5 мкКл, починає рухатися у електричному полі з точки, потенціал якої дорівнює 20 В. Визначте потенціал точки, у якій швидкість руху порошинки дорівнюватиме 10 м/с.
 

2) Електрон рухається у напрямку лінії напруженості однорідного поля, напруженість котрого 1,2 В/см. Яку відстань він пролетить у вакуумі до повної зупинки, якщо його початкова швидкість 1000 км/с?

Відео на допомогу:




05 травня
Тема:  Провідники та діелектрики в електричному полі. Диполь.

Перегляньте відео:


Опрацюйте
§43. Знайдіть відповіді на запитання тесту: Тест 2
Вправа 43(2,5).

04 травня
Тема:  Потенціал. Різниця потенціалів.
Перевірка знань.  Електричне поле. Тест 1

Опрацюйте §42 ст.246-248
Випишіть основні положення та формули.
Виконайте вправу 42(4).


29 квітня
Тема:  Робота при переміщенні заряду в однорідному електростатичному полі.
Опрацюйте §42
Випишіть основні положення та формули.
Виконайте вправу 42(1, 3).
Відео вам на допомогу:


28 квітня
Тема:  Розв'язування задач.
Перевіримо ваші знання: 
Абетка електростатики:
Перегляньте відео.


Виконайте завдання:

1. Записати формули

-закона Кулона для вакуумного середовища;

-напруженості електричного поля;

-принцип суперпозиції полів;

-зобразити лінії напруженості електричного поля двох різнойменних точкових зарядів;

-яке поле називається електричним?

-одиница напруженості в СІ;

2. Розвязати задачу:

На заряд 4∙10-8Кл в деякій точці електричного поля іншого заряду діє сила 0,03Н. Визначити напруженість поля другого заряду в даній точці. (Відповідь: Е=7,5∙105Н/Кл.)


27 квітня
Тема:  Електричне поле.  Напруженість електричного поля.
Перегляньте відео:  ( на назву не зважайте)


Опрацюйте §41
Випишіть основні положення та формули.
Виконайте вправу 41(1, 4).


22 квітня
Тема:  Абетка електростатики. Вимірювання елементарного електричного заряду .
           Досліди Міллікена.
Прочитайте §40
Випишіть основні положення та формули.
Опрацюйте задачу ст. 240.
Виконайте вправу 40(2, 3).
Перегляньте відео. Це цікаво.




21 квітня
Тема:  Аналіз контрольної роботи.
 



20 квітня
Тема:  Контрольна робота з теми "Основи термодинаміки".

1 рівень:( 1,5 б.) 

1. Вкажіть одиницю внутрішньої енергії в СІ:

а) Вт;                   б) Па;               в) Дж;            г) моль.

2. Укажіть процес, у якому газ не виконує роботу:

    а) ізобарний;     б) ізотермічний;    в) ізохорний;    г) адіабатний.

3. Машина, яка передає тепло від холоднішого  до теплішого тіла,  має назву…

          а) ідеальна машина;      б) тепловий двигун;    в) холодильна машина.

 2 рівень: ( 3 б.) 

4. Для ізохорного процесу перший закон термодинаміки виглядає так…

        а) Q = ΔU + AI ;         б)  Q = AI ;         в) Q = ΔU;       г)  ΔU=А.

5. Теплова машина за цикл дістає від нагрівника кількість теплоти 1000 Дж і віддає холодильникові 600 Дж. Чому дорівнює ККД теплової машини ?

       а) 67 %;                  б) 40 %;                 в) 25 %;           г) 100%.

 3 рівень:( 4б.)

6. Яку роботу здійснює газ під час ізобарного розширення  від 2 л до 3 л?    

Тиск  газу  становить 140 кПа.

            а) 140 Дж;                               б) 140 кДж;                          в) 14 Дж.

7. При ізотермічному розширенні газ виконав роботу 20 Дж. Яку кількість теплоти надано газу?

 4 рівень:   (3,5 б.)

8. В посудину помістили лід масою 10 кг за температури -20  ºС . Знайдіть масу води в посудині, після того, як їй надали кількість теплоти 2МДж?( λл = 332400 Дж/кг; с= 2,1кДж/кг ºС).


15 квітня
Тема:  Розв'язування задач

Готуємося до контрольної роботи!

Задача1. Вважаючи, що внутрішня енергія ідеального газу складається з кінетичної енергії всіх його молекул, обчисліть , яку внутрішню енергію має 500г гелію при температурі Т= 300К.

Дано:                                                             Розв'язання:

m = 500г=  0,5кг                                   Гелій  - одноатомний газ. Вважатимемо

М = 4*10-3 кг/моль                              його ідеальним. Тоді Е = 3kT/2 - середня

Т = 300К                                               кінетична енергія одного атома;

R = 8,31 Дж/моль*К                            k – стала Больцмана.

                                                              N = m Nа/М – кількість атомів, де Nа -

U - ?                                                       число Авогадро.

Отже, U = E*N = (3kT/2)*( m Nа/М) = 3mRT/2M$

[ U ] = (кг*Дж *К*моль)/ (кг*моль*К) = Дж

U = (3*0,5*8?31*300)/(2*4*10-3) = 4,67*105 (Дж)

Відповідь: 4,67*105 Дж

Задача2. На скільки змінилась внутрішня енергія газу, який виконав роботу 50 кДж, коли отримав кількість теплоти 85 кДж?

Дано:                                                             Розв'язання:

А = 50 кДж       50*103 Дж                  В цьому випадку запишемо формулу

Q = 85 кДж       85*103 Дж                  І закону термодинаміки так

                                                              Q = ∆U + A

U - ?                                                    ∆U = Q – А

                                                              [ U ] = Дж – Дж = Дж

U = 85*103 - 50*103 = 35*103 (Дж)

Відповідь: збільшиться на 35*103 Дж.

Задачі для самостійної роботи в зошитах. 

1.  В балоні знаходиться аргон масою 2 кг при температурі 200С. Чому дорівнює внутрішня енергія газу?  

2. В циліндрі під поршнем знаходиться кисень. Визначте масу кисня, якщо відомо, що робота, яку виконується під час нагріву газу від 273 К до 473 К, дорівнює 16 кДж. Тертя не враховувати. 

 3. Одноатомному газу, кількістю речовини 2 моля, передано кількість теплоти 1,2 кДж. При цьому газ виконав роботу 600 Дж. На скільки змінилась температура газу?




14 квітня
Тема:  Основи термодинаміки. Розв'язування задач.
Повторіть   §39. Перевірьте свої знання пройшовши тестування.
 Теплові двигуни. Другий закон термодинаміки. ТЕСТ
Відео на допомогу:

Задача №1

Яку кількість теплоти треба передати одноатомному газу, кількість речовини якого 2 моля,

при ізобарному нагріванні на 27⁰С.( див. задача 1 відео)

Задача №2

Визначте (у кілоджоулях) роботу A, що виконує газ під час процесу, графік якого подано 

на рис. 1.(підказка див. вправа 38.4в  А=)

Задача №3

Визначте ККД теплової машини, робоче тіло якої передало холодильнику кількість теплоти Qх = 800 кДж, виконавши роботу A = 200 кДж.( формула ст. 231).




13 квітня
Тема:  Теплові двигуни. Другий закон термодинаміки.
Прочитайте §39. 
Випишіть основні положення та формули. 
Хлопцям підготувати повідомлення: "Дизельні двигуни, їх застосування".
Виконати вправу 39(3).
Відео вам на допомогу:


8 квітня
Тема:  Перший закон термодинаміки. Розв'язування задач.
Повторіть  §38.
Перший закон термодинаміки  Тест
Перегляньте відео:
При розв'язанні задач користуйтесь таблицею:
Розв'яжіть задачі.
1)  Визначте (у джоулях) роботу, яку отримав одноатомний ідеальний газ під час процесу, зображеного на рисунку.
( Підказка: площа трапеції)

2) Внутрішня енергія повітря масою 290 г після ізобарного нагрівання до 400 К збільшилася на 20,7 кДж. Визначте початкову температуру повітря, вважаючи, що його питома теплоємність у цьому випадку дорівнює 1000 Дж/(кг ∙ К). Молярна маса повітря становить 29 ∙ 10-3 кг/моль, універсальна газова стала — 8,3 Дж/(моль ∙ К). 
( Підказка:   Q = ∆U + A,   cm(T2 - T1) = ∆U + R(T2 - T1). )  

7 квітня
Тема:  Перший закон термодинаміки.
Перегляньте відео:

Прочитайте  §38. Складіть план та відповідно до нього випишіть основні тези, формули.
Опрацюйте та запишіть задачу1  на ст. .
Контрольні запитання 1-8(усно)
Вправа 38 (1, 3)


6 квітня
Тема:   Робота в термодинаміці. Розв'язування задач.

Задача 1

Під час ізобарного розширення газу на 0.002 м3 було виконано роботу 200 Дж. Визнайте тиск, який він створює на стінки посудини. Відповідь запишіть в кПа.

Підказка: Задача дуже проста, на одну дію. Формула вивчалась на попередньому уроці.(див. задачу ст. 227)

Задача 2

Вуглекислий газ (СО2) масою 0.4 кг нагрівають за постійного тиску на 44⁰С. Яку роботу виконує при цьому газ? Відповідь запишіть в Дж.

Підказка: Пригадуємо рівняння Менделєєва-Клапейрона ст.180 замінивши А=pV.

Також знадобиться періодична таблиця Менделєєва. 

Виконайте вправу 38 №4(а, в).

Чекаю на дзвінки або фотозвіти.

1 квітня
Тема:  Робота в термодинаміці.
Перегляньте відеоурок:

Прочитайте  §37. Дайте відповідь на запитання ст. 223(письмово).
 Виконайте вправу 37(1, 2).

31 березня
Тема:  Розв'язування задач.
Повторіть формули до §36.
Опрацюйте  задачу 2 ст. 219, запишіть  вправу 36 (3, 4).

Виконайте задачу. Об'єм аргону масою 50г при ізобарному розширенні
 збільшився від 10 до 15л.  Визначте зміну внутрішньої енергії  і зміну температури,
 якщо його тиск дорівнює 60кПа.


30 березня
Тема:  Основи термодинаміки. Основні поняття термодинаміки.
             Внутрішня енергія.
Прочитайте  §36. Складіть план та відповідно до нього випишіть основні тези, формули.
Опрацюйте та запишіть задачу1  на ст. 218.
Контрольні запитання 1-8(усно)
Вправа 36 (1)
Відео вам на допомогу.


25 березня
Тема: Контрольна робота
Виконайте тести:
Пароутворення, конденсація. ТЕСТ 1
Поверхневий натяг. Змочування. ТЕСТ 2

24 березня
Тема:   Розв'язування задач. Самостійна робота.
Повторіть  §31-35.

1 рівень:          

1.     Яку величину визначають за допомогою психрометра?

а) Відносну вологість;     б) абсолютну вологість;      в) точку роси.

2.     Яка з перелічених властивостей характерна тільки для аморфних тіл?

а) Існування певної температури плавлення;  б) анізотропія;

в) висока теплопровідність;  г) відсутність певної температури плавлення.

3.     Якого виду деформації зазнає стіна будівлі?

 а) Стискання;         б) кручення;          в) згину;              г) зсуву.

2 рівень:

4.     Вибери із-поміж наведених умов ту, за якої пара є насиченою.

     а) Кількість молекул, які залишають рідину, менша за кількість молекул, які повертаються;     б) кількість молекул, які залишають рідину, більша за кількість молекул, які повертаються;              в) кількість молекул, які залишають рідину, дорівнює кількість молекул, які повертаються;

      г) процес пароутворення повністю припиняється.

5.     У якому з наведених прикладів  забезпечується  якомога більше змочування?

       а) Фундамент будинку покривають гідроізоляційними матеріалами;

       б) пір’я водоплавних птахів вкрите тонким шаром жиру;

       в)  при фарбуванні та паянні поверхонь. 

6.     Сухий термометр показує 20 ºС, різниця показань сухого і вологого термометрів  становить  4 ºС. Чому дорівнює  відносна вологість повітря?

3 рівень:

7.     Визначте площу поперечного перерізу дерев’яного шестерна, якщо під дією сили 810Н виникає механічна напруга 300Па. 

8.    Під час вимірювання поверхневого натягу спирт піднявся у капілярній трубці, діаметр каналу якої 0,15 мм, на висоту 7,6 см. Чому дорівнює поверхневий натяг спирту? Густина спирту 800 кг/м3.



23 березня
Тема:  Розв'язування задач
Перегляньте відео та запишіть розв'язки задач.
Виконайте задачі самостійно

1. Яка механічна напруга виникає у рейці з площею поперечного перерізу 8 см2 під дією сили 100 Н?

2. Визначте механічну напругу, яка виникла у сталевому тросі, якщо його відносне видовження становить 0,003. Модуль Юнга вважайте рівним 206 ГПа.



18 березня
Тема:  Механічні властивості твердих тіл.
Повторіть  §33. Поверхневий натяг.   Виконайте тест до 20 березня.


 §34. Властивості твердих тіл. Виконайте тест до 19 березня.

Прочитайте  §35. Складіть план та відповідно до нього випишіть основні тези, формули.
Опрацюйте та запишіть задачу на ст. 210.
Контрольні запитання 2, 7(письмово)
Вправа 35 (3)
Відео вам на допомогу.



17 березня
Тема: Будова та властивості твердих тіл.  Анізотропія кристалів. Рідкі кристали.
Запишіть в зошит:

Кристали – це тверді тіла, атоми або молекули яких займають впорядковані положення в просторі. Порядок розміщення частинок – далекий.

Властивості кристалічних тіл:

·          Правильна зовнішня форма , симетричність.

·          Наявність чіткої температури плавлення;

·          Наявність чіткої межі між рідким і твердим станом;

·          анізотропія — залежність фізичних властивостей (механічних, теплових, електричних, магнітних, оптичних) від вибрано­го в кристалі напрямку.

Типи кристалів

Тип

кристалів

Що знаходиться у вузлах кристалічних ґраток

Приклади кристалів

Іонні

Іони розміщуються почергово з протилежними зарядами

Сіль NaCl

Атомні

Нейтральні атоми, які утриму­ються ковалентними зв'язками квантово-механічного похо­дження

Алмаз

Металічні

Позитивні іони (між вузлами — електронний газ)

Метали з високою

електропровідністю

Молеку­лярні

Нейтральні молекули, які вза­ємодіють за рахунок зміщення електронних оболонок атомів

Парафін, Вг2, СН4

Аморфні тіла не мають строгого порядку в розташуванні атомів (не мають кристалічних ґраток). Порядок розміщення частинок – близький.

Властивості аморфних тіл:

·          не мають фіксованої температури плавлення, оскільки не мають кристалічної ґратки;

·          не мають чіткої межі між твердим і рідким станами;

·          аморфні тіла ізотропні, тобто їх фізичні властивості однакові по всіх напрямах.

При дуже тривалій дії аморфні тіла течуть.

Опрацювати §34

Скласти порівняльну характеристику твердих тіл

№ п/п

Питання

Кристалічні тіла

Аморфні тіла

1

Який порядок розміщення частинок?

2

Ізотропні чи анізотропні?

3

 Чи мають сталу температуру плавлення?

4

Чи наявна межа між твердим і рідким станами?

5

Чи мають таку властивість, як текучість?

6

Навести приклади твердих тіл.





 На допомогу відео:

Чекаю на ваші фотозвіти.


16 березня
Тема: Лабораторна робота "Визначення поверхневого натягу рідини".
 Повторіть  §33;
Виконати лабораторну роботу №7 ст.213.
На окремих листках оформіть роботу.
(Тема. Мета. Обладнання. Таблиця заповнена на 3 досліди. Висновок.)
 
Чекаю на ваші фотозвіти.

***********************************************************************

31грудня
Тема: Спеціальна теорія відносності.
Перегляньте відео
Прочитайте §22, випишіть в зошит основні поняття, закони, формули.
Дайте відповідь на контрольні запитання (усно).



30 грудня
Тема:  Механічні коливання і хвилі. Розв'язування задач.
Повторіть визначення та формули сторінка 147.
Виконайте завдання для самоперевірки (9, 10) ст.148, тести.

 


10 грудня
Тема:  Механічні коливання. Розв'язування задач.
Повторіть  § 19-20 
Опрацюйте та запишіть в зошит розв'язки задач.

Задача № 1.

Скільки коливань здійснить матеріальна точка за 5 с., якщо частота коливань становить 440 Гц?

Дано:

       t = 5 с             ν = N / t                               N = 440 • 5 = 2200

       ν = 440 Гц      N = ν • t

       N - ?               [N] = Гц • с = 1 / c • c = 1 

Відповідь: Матеріальна точна здійснить 2200 коливань.

Задача № 2.

Тягарець, який коливається на пружині, за 8 с зробив 32 коливання. Знайти період і частоту коливань.

         Дано:

      t  = 8 с          T = t / N              T = 8 / 32 = 0.25 c

      N  = 32         ν = 1/ T                ν = 1 / 0.25 = 4 Гц

      T - ?             [T] = c

        ν  - ?            [ν] = 1/c = Гц

Відповідь: Тягарець коливається з періодом 0.25 с та з частотою 4 Гц.

Задача № 3.

     Напишіть рівняння гармонічного коливання, якщо його амплітуда 0.5 м, а частота 25 Гц.

       Дано:

        Хmax = 0.5 м    x = Xmax cosωt          ω = 2 • 25 • π = 50π  Гц

        ν = 25 Гц          ω = 2πν                       x = 0.5cos 50πt

          х (t) - ?

Відповідь: Рівняння гармонічного коливання має вигляд: x = 0.5cos 50πt

Перегляньте відео:


Розв'яжіть: вправа 19(4, 5), вправа 20(4, 5).

Source: https://formula.kr.ua/mehanichni-kolivannya-i-hvili/mekhanichni-kolyvannia-zrazky-zadach.html

9 грудня
Тема:  Найпростіші коливальні системи. Енергія коливань.
Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §20 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §20.
3. Розгляньте та запишіть розв"язки . 
4. Виконайте вправу 20 №1, 3.
5. Перегляньте відеофрагмент:



Закони Ньютона. Сили в природі



Закони Ньютона. Закон Всесвітнього тяжіння.




Дистанцйне навчання з 23 вересня

24 вересня
Тема: Криволінійний рух під дією постійної сили тяжіння


Розв'яжіть задачі, використовуючи підказки.
1. За який час тіло впаде на землю з висоти 80 м, якщо його початкова швидкість дорівнює нулю?
2. Стріла випущена вертикально вгору зі швидкістю 25 м/с. Через який час вона досягне висоти 20 м? Якою буде її швидкість на цій висоті?
3. Стріла випущена вертикально вгору зі швидкістю 30 м/с. Який шлях вона пролетить за 5 с і яким буде її переміщення?
Завдання: повторити §7, вправа 7(3).

23 вересня
Тема: Вільне падіння
Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §7 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §7.
3. Розгляньте та запишіть розв"язки задач №1 , №2. Виконайте графічні малюнки.
4. Виконайте вправу 6 №1
5. Перегляньте відеофрагмент:







2 червня

Вітер та сонце на користь людині




31 травня
Віртуальна подорож атомними станціями України















Дистанційне навчання з 18 березня
25 березня
Урок 1
Тема уроку: Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес

Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §38 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §38.
3. Пригадайте, які системи розглядаються у термодинаміці.
4. Опрацюйте адіабатний процес та його особливості
5. Перегляньте відеофрагменти:

Закони термодинаміки  відео 




Адіабатний процес відео



6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання 1, 6 після параграфу
7. Приклади розв’язування задач: задача 1 письмово.

Прості задачі з термодинаміки

8. Розв’язуємо  самостійно: вправа 38 (1-5) письмово.

9. Це цікаво! Як утворюються хмари


Урок 2
Тема: Розв'язування задач.

Виконайте наступні завдання:
1. Повторити  §36- §38 підручника.
2. Опрацюйте «Підсумки розділу lll. Частина 2. Основи термодинаміки» (підручник, сторінка 235).
3. Розв’язуємо разом
Приклади розв'язування задач на закони термодинаміки  (задача №2-10 письмово).  4. Розв’язуємо  самостійно. «Завдання для самоперевірки. Частина 2. Основи термодинаміки». Завдання №1-9 письмово (підручник, сторінка 236).

5. Це цікаво! Що таке ентропія і чому Всесвіт прагне до хаосу?

Перший закон термодинаміки

Другий закон термодинаміки

Ентропія і другий закон термодинаміки

Чому тепло збільшує ентропію?


22 березня
Тема: Робота в термодинаміці.
Перевіримо ваші знання по темі "Внутрішня енергія"
Пройдіть тест "Внутрішня енергія"
Перегляньте відео





У робочі зошити запишіть короткий конспект та задачі з відео.
Завдання: Опрацюйте § 37 с. 221-223, дайте відповіді на запитання 1-4, впр.37(1, 3).


18 березня
Урок 1
Тема: Основні поняття термодинаміки. 
                                Внутрішня енергія
Опрацюйте § 36 с. 216-217
Згадайте:

1.У якому стані може перебувати речовина?

2.Як називається дрібна частинка речовини?

3.Що таке дифузія?

4.Як можна змінити швидкість дифузії?

5.На яких трьох основних  положеннях ґрунтуються сучасні уявлення про будову речовини?

6.Який рух називають механічним?

Весь навколишній світ – фізичні тіла, які складаються з речовини, а та, у свою чергу, - з молекул та атомів.

Оскільки від температури залежить швидкість руху молекул, то безладний, хаотичний рух молекул називають тепловим.

              1. Проведіть домашній експеримент:    

1 група. Чому нагрівається металевий дріт, якщо його декілька разів зігнути і розігнути?                                                                                

2 група. У склянку з гарячою водою занурили металеву кульку. Чи змінилась кінетична енергія молекул кульки?                                      

 Металева кулька падає на свинцеву плиту. Які перетворення енергії відбуваються?                                                                                     

Висновок: механічна енергія перетворюється в енергію руху і взаємодії    частинок, з яких складається тіло. Це новий вид енергії, яку називають внутрішньою.                                     

1) Внутрішня енергія             

Запишіть основні формули та пояснення до них  в зошит ст.216-217
2) Види теплопередачі
Перегляньте відео,  запишть задачі в зошит.


Опрацюйте таблицю ст.217.
3) Кількість теплоти
Випишіть та повторіть формули на ст. 218, які ви вчили у 8 класі.

Урок 2
Тема: Розв'язування задач.
Опрацюйте § 36 с. 218-219
Розберіть та запишіть приклади розв’язку задач с.218-219.

1.Записати формулу кількості теплоти, що виділяється в результаті згорання палива.

2.Назвати одиницю вимірювання питомої теплоємності речовини. (Дж/кг0С)

3.Назвати способи зміни внутрішньої енергії. (робота, теплопередача)

4.Назвати фізичні величини, що входять у формулу 

5.Що називають внутрішньою енергією? (сума кінетичної енергії хаотичного руху молекул і потенціальної енергії  взаємодії молекул одна з одною)

6.Яка фізична величина позначається ? (питома теплота плавлення)

7.Записати формулу внутрішньої енергії однотомного газу. 

8.Якою літерою позначається питома теплота пароутворення? 

9.Записати формулу кількості теплоти необхідної для плавлення речовини? 

10.Що називають конвекцією? (теплопередача струменями рідини або газу)

11.Назвати одиницю вимірювання внутрішньої енергії?

12.Що таке плавлення? (перехід з твердого стану в рідкий)


Завдання: вивчити  § 36 , запитання1-8(усно), вправа 36 (2, 3).

Лабораторна робота №6
Тема: Дослідження ізотермічного процесу.





Дистанційне навчання з 14 січня по 22 січня 

21 січня

Урок№1
Тема: Елементи спеціальної теорї відносност.    Розв'язування задач.
Повторіть  § 24-25 користуючись підсумками на с.159
Розв'яжіть тести:

1.    Укажіть розділ фізики, який вивчає рух тіл зі швидкостями, близькими до швидкості світла у вакуумі.

А   Хвильова оптика              В   Релятивістська механіка

Б   Кінематика                        Г    Релятивістська статика

2.    Виберіть правильне твердження.

А Швидкість світла не змінюється при переході з одного середовища в інше

Б Швидкість світла у вакуумі змінюється залежно від руху джерела і приймача світла

В Швидкість світла у деяких середовищах більша, ніж у вакуумі

Г Швидкість світла у вакуумі —гранична швидкість поширення взаємодії

3.    Як залежить час від збільшення швидкості системі відліку?

А Прискорює хід

Б Сповільнює хід

В  Не залежить

Г   Сповільнює хід до досягнення системою відліку половини значення швидкості світла, а потім прискорює хід

4.    Як залежать лінійні розміри тіла від швидкості руху системи відліку?

А Залежність експоненціальна

Б  Залежність квадратична

В  Зменшується

Г   Лінійно збільшується

8.    Що покладено в основу теорії відносності?

А Постулати, сформульовані Ньютоном

Б   Постулати, сформульовані Бором

В  Постулати, сформульовані Ейнштейном

Г   Принцип відносності Галілея

9.    Укажіть прізвище вченого, який уперше експериментально встановив, що швидкість світла не залежить від руху тіл, які його випромінюють.

А  Альберт Ейнштейн           В   Джеймс Максвелл

Б   Альберт Майкельсон        Г   Галілео Галілей

Розвязування задач.



Завдання: вправа 25(4).


Урок№2
Тема:  Основні положення молекулярно-кінетичної теорії
Опрацюйте § 26 с.160-164
Переглянути відео:https://www.youtube.com/watch?v=Ii8DoralFvo



Складіть план та запишіть його у зошит.
Випишіть основні визначення та формули.
Розберіть та запишіть приклад розв’язку задачі с.163.
Запитання: 1. Якщо не працює вентиляція, дрібний деревний пил у столярному цеху годинами «висить» у повітрі навіть після вимикання деревообробних верстатів. Чому?
 2. Дві скляні пластинки важко відірвати одну від одної, якщо між ними є трохи води. Якщо ж скло сухе, то пластини відокремлюються одна від одної без зусиль. Чому?
 3. Чому полірування поверхонь, які дотикаються може призвести не до зменшення тертя, а, навпаки, до збільшення?
Завдання: вивчити  § 26 , запитання1-7(усно), вправа26(2, 3).

18 січня
Тема:Зв'язок маси та енергії. Розв'язування задач.
Опрацюйте § 25 с.157-158
Опорний конспект:







Запишіть у зошити та опрацюйте розв'язки задач 1-3
Завдання: вправа25 (3, 4)

14 січня
Урок №1
Тема: Передумови виникнення спеціальної теорї відносності.   
            Постулати  спеціальної теорї відносності.
            Релятивстський закон додавання швидкостей.
Перегляньте відео:


Прочитайте  § 24. Виконайте записи у зоші .


  

Розгляньте та запишіть задачу ст.153, 154.
Завдання: Прочитати § 24. Вивчити висновки  та формули з підсумків ст.154. 
Контрольні запитання 1-7 усно. Вправа 24(1, 3)-письмово.

Урок №2
Тема: Наслідки постулатів спеціальної теорї відносності.
Запишіть у зошит наслідки постулатів спеціальної теорї відносності:

1. Відносність відстаней: Відстань не є абсолютною величиною, а залежить від швидкості руху тіла відносно певної системи відліку.

У цьому полягає релятивістське скорочення розмірів тіла в системах відліку, що рухаються.
2. Відносність проміжків часу

У цьому полягає релятивістський ефект уповільнення часу в системах відліку, що рухаються.

Запитання (письмово) :

1. Що означає вислів «скорочення довжини тіла, що рухається»?

2. Що означає вислів «інтервал часу, відлічений за нерухомим годинником 0, менший за інтервал, відлічений годинником , що рухається»?

3. Як змінюється довжина лінійки під час руху її з постійною швидкістю ?

4. Як змінюється інтервал часу для тіла під час його руху з постійною швидкістю ?

 Завдання: Прочитати § 25 (п.1, 2) ст.155-157. Вивчити наслідки.

Контрольні запитання 1-4 усно. Вправа 25(1, 2)-письмово.


Дистанційне навчання з 14 грудня по 22 грудня
23 грудня у школу!!!

Доброго ранку, десятикласники!
22 грудня
Тема: Контрольна робота  з теми "Механічні коливання та хвилі"
                                                                          Варіант 1

 1 рівень:

                   1. Проміжок часу, протягом якого відбувається одне повне коливання, називається…

а) частота коливань;      б) період коливань;       в) амплітуда коливань.


2. Луну від пострілу мисливець почув через 5 с . Знайти відстань до перешкоди.

   а) 1700 м,         б) 850 м,         в)  425 м.

3. Найбільшу частоту має…

          а)ультразвук; б) інфразвук; в) звук, що сприймає людина.

2 рівень:

         4. Визначте довжину хвилі людського голосу, у якого висота тону відповідає 

частоті коливань 80 Гц.

 Швидкість звуку в повітрі вважати 340 м/с.

а)  27,2 км                    б)  4,25 м                       в)  0,23 м.


5. На рисунку показано графік коливань матеріальної точки. 

Визначте    амплітуду коливань, період и частоту.



3 рівень:

         6. Як зміниться частота коливань пружинного маятника, якщо масу   

   тягарця  збільшити в 4 рази?  Відповідь  пояснити. 

   7.Довжини двох математичних маятників відносяться як 4/9.

 Знайти відношення їхніх періодів.

4 рівень

8. Координата тягарця пружинного маятника змінюється з часом за законом

                           х = 0,1× cos 2πt.  Визначити амплітуду, період, частоту та циклічну частоту коливань, 

зміщення через1/6 с.                                   

               Варіант 2

                1 рівень:

1. Кількість коливань, що здійснюється за одиницю часу, називається…

 а) частота коливань;      б) період коливань;       в) амплітуда коливань.

2. Гуркіт грому спостерігач почув через 11 с після спалаху, Знайти відстань до епіцентра  грозі.

3. Найменшу довжину хвилі має випромінювання…

          а)ультразвук; б) інфразвук; в) звук, що сприймає людина.

2 рівень:

4.  Д         4. Довжина  звукової   хвилі  становить 20 см.   Визначити  частоту   коливань  у хв    хвилі.  Швидкість звуку в  повітрі вважати 340 м/с.

а)         а) 700 Гц;                   б) 50 Гц;                        в)  200 Гц.

5. На рисунку показано графік коливань матеріальної точки.

Визначте  період її  коливань, амплітуду і частоту.

3 рівень:

6. Як зміниться період власних коливань математичного маятника, якщо довжину нитки збільшити в 9 разів?

 7. Періоди коливань пружинних маятників відносяться як 2/3.

 Знайти відношення  мас тіл, що коливаються.

4 рівень:

8.  Координата   тягарця  пружинного  маятника  змінюється з часом  за  законом  х = 0,3 sin 4 πt.  Визначити амплітуду, період, частоту та циклічну частоту коливань тягарця зміщення через 1/24 с.



Урок 1
17 грудня
Тема:   Поширення механічних коливань.Інтерференція та дифракція хвиль.
 Опрацювати § 22.
Вдео: механічні хвилі
Відео: інтерференція світла


Відео: дифракція світла



Дайте відповіді на запитання 1-10, ст. 139(усно)

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 22.

2. Вправа 22 (1, 3).

Урок 2
Тема:  Звукові хвилі
Відео: звукові хвилі


Відео: звукові явища

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 23.

2. Вправа 23 (1, 4).

 
5 листопада
Я вас вітаю!!! Ви отримали новий підручник Фізика 10 !

Тема: Рівновага тіл. Момент сил.

Рівновага - це стан спокою тіла, або рівномірного і прямолінійного руху.

З тих пір як Архімед установив правило важеля, воно проісну­вало в первинному виді майже 1900 років. І лише в 1687 році фран­цузький учений П. Вариньон надав йому більш загальної форми, скориставшись поняттям моменту сили.

Момент сили - добуток модуля сили на її плече

М = Fl

де М момент сили, F сила, l плече сили.

Момент сили вимірюється в Ньютонах помножених на метр. (Н м), а не в Дж

1 Н м - це момент сили 1 Н, плече якої дорівнює 1 м.

Плече сили - відстань від лінії дії сили до осі обертання.

Лінія дії сили - це пряма, яка проходить через вектор сили

 Момент сили - добуток модуля сили на її плече  М = Fl,

Плече сили - відстань від лінії дії сили до осі обертання

Умови рівноваги

1) Необхідна - рівнодійна всіх сил, що діють на тіло дорівнює нулю

2) Достатня (рівняння моментів) - алгебраїчна сума моментів дорівнює нулю або момент сили, що обертає його за годинниковою стрілкою, дорівнює моменту сили, що обертає його проти годинникової стрілки.    

Види рівноваги   розглянь на ст.89

Завдання: § 14-опрацювати. Контрольні запитання(1-5) - усно, 6-письмово.

Вправа 14(3,4)

9 листопада

Тема:  Лабораторна робота N3.

Визначення центра мас плоскої пластини.

Доброго ранку, десятикласники!

Сьогодні 14 грудня

Тема уроку: Вимушені коливання. Резонанс. Автоколивання

 Повторимо вивчене:

·        Яке явище називають коливанням?

·        Що таке вільне коливання?

·        Особливі відмінності між вимушеними та вільними коливаннями?

·        За рахунок чого працює механічний годинник із маятником?

Резонанс – це явище різкого збільшення амплітуди вимушених коливань у разі наближення частот зовнішніх сил до власних частот коливальних систем.

·        Як нейтралізувати вплив резонансу?

Змінити частоти власних коливань, нейтралізувати шкідливий резонанс ввівши ще один зовнішній вплив в профазі до першого , нейтралізація резонансу за рахунок зміни центру тяжіння та зміни вантажу. Так?

Антиколивальні системи – це системи, у яких здійснюються незатухаючі коливання не в результаті дії зовнішньої періодичної сили, а за рахунок здатності самої системи регулювати поповнення енергії від постійного джерела енергії.

Закріплення нових знань та вмінь

Які явища називаються вимушеними коливаннями?

Що таке резонанс?

При яких умовах виникає резонанс?

Накресліть графік резонансу.

Що робити  щоб потяг не розгойдувався?

Задача. Як запобігти гойдання хмарочосів під час сильного вітру?

Задача. Чому солдатам заборонено йти стройовим кроком по мосту?

Перегляньте відео 

Урок 14.4 Механічні хвилі. https://www.youtube.com/watch?v=-VkCSoQ-YrY

Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 21.

2. Вправа 20 (1, 4), вправа 21(1, 3)  Запитання за телефоном 0977586040

Працюємо за розкладом!!!


Немає коментарів:

Дописати коментар