Інформатика 8 клас

 


Дистанцйне навчання 

Свої фотозвіти можна надсилати на пошту       sogfi1963@gmail.com

19 травня
Тема:  Повторення. Міні-проекти.
Цікаві теми навчальних міні-проектів з інформатики:
Internet-іграшка, помічник або ворог?
MS PowerPoint – область застосування і приховані можливості.
Апаратні та програмні засоби для розробки презентацій.
Безпечний Інтернет вдома.
Майбутнє комп'ютерів
Види інформаційних технологій.
Візитна картка.
Вплив комп'ютера на здоров'я людини.
Можливості та перспективи розвитку комп'ютерної графіки.

Виберіть тему та створіть презентацію або повідомлення.



17 травня
Тема:   Розв'язування компетентнісних задач.
До задачі попереднього уроку:
1. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом.
2.  Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей.
 
12 травня
Тема:  Розв'язування компетентнісних задач.
Завдання. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, 
1. Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
 2. Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
 3. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
 4. Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані. 


10 травня
Тема:  Розв'язування компетентнісних задач.
Перегляньте відео. Запишіть короткий конспект.




05 травня
Тема:   Складання алгоритмів з графічним відображенням даних.
Перегляньте відео: 

Виконайте стислий конспект.

03 травня
Тема:  Реалізація алгоритмів з графічним відображеннями даних.
Опрацюйте п. 19 ст.187-189.
Дайте пояснення до завдання 1 ст. 188.
Випишіть частину алгоритму із завдання 1, що описує кольори.


28 квітня
Тема:  Відображення базових графічних примітивів.
Перегляньте відео:

Складіть поширений план для виконання роботи.

26 квітня
Тема:  Графічне відображення даних засобами мови програмування.
 Опрацюйте п. 19 ст. 182-185. Розгляньте вправу 3 "Багатокутники".
Запишіть програму , змінивши у попередній вправі 5-9 команди.

21 квітня
Тема:  Графічне відображення даних засобами мови програмування.
Перегляньте відео:

Складіть поширений план.
Опрацюйте п. 19 ст. 182-185. Розгляньте вправу 2 "Прямокутник".
Запишіть програму , змінивши координати вершин.


19 квітня
Тема:  Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями для опрацювання величин. 
Перегляньте відео:
Складіть поширений план для виконання роботи.

            14 квітня
Тема:  Складання алгоритмів із циклом із лічильником у 
            середовищі  програмування.
Перегляньте відео 

Складіть поширений план супроводжуючи блок-схемами.


12 квітня
Тема:  Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями.
Опрацюйте пункт 18 ст.174-179.
Дайте відповіді на запитання:
1. Які команди використовують для опису циклів мовою програмування 
    Python ?
2. Який алгоритм дає малюнок Спіраль?
Перегляньте відео. Вправа 1 "Кількість слів  у реченні"ст.175.



7 квітня
Тема:  Реалізація алгоритмів повторення мовами програмування.
Опрацюйте п. 25 ст.170-173.(таб. 25.1, 25.2).
Запишіть діапазон значень:  1) 0,1,2.
                                                 2) 5,6,7,8.
Який алгоритм циклу for...?(опишіть).


5 квітня
Тема:  Елементи для введення даних, прапорець.
Перегляньте відео:
Складіть поширений план та короткі нотатки до нього.

31 березня
Тема:  Величини логічного типу, операції над ними.Алгоритми з
             розгалуженнями для опрацювання величин.

Перегляньте  відеоурок:

Складіть поширений план та короткі нотатки до нього.

29 березня
Тема:  Налагодження програм
Перегляньте відео. Виконайте відповідні записи (задачу та програму до неї).


24 березня
Тема:   Складання алгоритмів опрацювання текстових величин.
Повторіть пункт 16.
дайте відповідь на питання: якіфункціївикористовуютьдля опрацювання текстових величин?(письмово).

22 березня
Тема: Складання алгоритмів опрацювання текстових величин.
Опрацюйте пункт 16.
Запишіть короткий конспект ст.158-161.
Виконайте вправу №3  ст.161.
На допомогу відео:


17 березня
Тема: Величини текстового типу,  операції над ними.
Опрацюйте пункт 16.
Запишіть короткий конспект ст.155-157.
Виконайте вправу №2  ст.158.
Чекаю на фотозвіти!


15 березня
Тема: Складання та виконання лінійних алгоритмів.
Виконайте завдання.
1.Змінна величина -це 
2. Вкажіть типи величин для значень величин :  135; -23600; 4,56;  -15,627.
3.Аналогічно до задачі про обчислення  оплати за електроенергію яку ми з вами розв'язували, складіть формулу та алгоритм для проекту "Квартплата",  для розрахунку оплати відповідно до показників квитанції за квартиру площею 30м2 на місяць, у якій проживає 3 осіб. 
В об'єднанні співвласників багатоквартирного будинку здійснюються такі виплати: 36 грн - за користування ліфтом з особи, 12 грн - за вивіз сміття з особи, 50 грн/м2 - формування ремонтного фонду, 21,50 грн/м2 - квартплата.
 
30 грудня
Тема: Виконання індивідуальних навчальних проектів.
За обраною вами темою (електростанції), скласти план навчального проекту. Обрати вдеофрагменти.
Обов'язково вкажіть мету. Роботу закінчити висновками.
9 грудня
Тема:Робота над навчальним проектом.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.
Закінчити проект.

23 вересня
Тема: Формати файлів текстових документів.
Створення, редагування та форматування текстових документів


1. Опрацювати с. 46-49. Законспектувати та вивчити основні поняття
2. Виконати вправу 1. с.49-50. 
3. Виконати завдання "Корисні властивості яблука" за наведеною інструкцією:

1. Завантажте браузер
2. У рядку пошуку ввести «Корисні властивості яблука»
3. Відкрийте першу веб-сторінку
4. Скопіюйте 4 абзаци тексту до текстового процесора
5. Виконайте форматування за такими параметрами:

Ø установіть для усього тексту вирівнювання за шириною, розмір символів – 18 пт і шрифт – Times New Roman;

Ø Для кожного абзацу тексту встановити різний колір на ваш вибір

Ø Встановити абзаци 1,25

Ø для всього тексту встанови міжрядковий інтервал – одинарний. 

Збережіть результати роботи у текстовому файлі "Корисні властивості яблука"


Перегляньте презентацію


Для повторення презентація

31 травня
Історія виникнення комп'ютера.










Дистанцйне навчання з 18 березня
25 березня

Тема: " Величини логічного типу, операціії над ними"

Перегляньте навчальне відео


Завдання. п.29 ст. 200-206  Впр. 5 ст. 202.

22 березня 

Тема:  Призначення й використання математичних, статистичних функцій                       табличного процесора.

1. Які функції в Excel ви знаєте? Як вставити функцію у формулу в Excel?

2. Які параметри має функція в Excel? Що може бути аргументом функції?

3. Як записується команда розгалуження в мові Object Pascal? Як вона виконується?

Опрацюйте п. 29 ст. 194-199.

Впр.1 ст. 195

 1. Який загальний вигляд, кількість аргументів, результат виконання математичних функцій ABS, ROUND, PI, POWER?

2. Який загальний вигляд, кількість аргументів, результат виконання математичних функцій SQRT, SUM?

3. Який загальний вигляд, кількість аргументів, результат виконання статистичних функцій AVERAGE, MAX, MIN?

 Завдання. п.29 ст. 194-199  Впр. 2 ст. 196.


18 березня
Тема: Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням

Перегляньте відео


Завдання:Опрацюйте ст.186-187
Виконайте вправу 2 Малюнок  з лній.
Запитання 1-3 ст. 190.


Дистанцйне навчання з 14 січня по 22 січня
21 січня
Тема: Величини текстового типу,операції над  ними. Елементи для введення даних.
Опрацюйте пункт 22  с. 143-149.
Запишіть у зошит план уроку.
1 Введення та опистекстових величин.
2 Операції над текстовими величинами.
3  Операції над текстовими величинами.
Перегляньте відео за посиланням:




18 січня
Тема: Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування.
Опрацюйте пункти 3,4 с. 134-136.
Як описати виконання операцій над числовими величинами мовою програмування?
Ви вже знаєте, як описати величини в середовищі Lazarus. Величини можуть бути:
  • константами - їх значення не змінюється в процесі роботи програми
  • змінними - їх значення може змінюватись у процесі роботи програми
Щоб надати змінним певних значень використовується оператор присвоювання. 
З допомогою констант і змінних та знаків операцій і дужок можна створювати вирази. Зрозуміло, що значення виразу має певний тип даних (один із стандартних типів).
Приклади виразів:
12+3.4 (матиме тип real)
X1>2 (матиме тип boolean)
My_name + ‘ - student’ (матиме тип string).
   В арифметичних виразах використовуються операції:
додавання (+),
віднімання (-),
множення (*) та
ділення (/).
Можливе також використання операцій div, mod (наприклад,
x + z1 mod 4 – z2 div 10). При використанні різних типів результат матиме тип з більш ширшим діапазоном значень.
Логічні вирази використовують як операції порівняння (>, <, =, >=, <=, <>), так і логічні операції not, and, or, наприклад:
(x>=-5) and (x<16)
((z1<-10) or (z1>15)) and (z2>=-20)
Вираз складається з операндів і операторів. Оператори знаходяться між операндами і позначають дії, які виконуються над операндами. У виразі 12 + 6 числа 12 і 6 – операнди,
дія + (додавання) є оператором.
Як операнди виразу можна використати змінну, константу, функцію або інший вираз. 

При записі виразів між операндом і оператором, за винятком операторів DIV і MOD, пропуск можна не ставити.

При обчисленні значень виразів слід враховувати, що оператори мають різний пріоритет. Так у операторів *, /, DIV, MOD більш високий пріоритет, ніж у операторів + і - .

Пріоритет дужок ще вищий. Число відкриваючих дужок ( має бути рівний числу закриваючих дужок ).

     Також існує великий набір математичних та інших функцій для дій над числами, датами, рядками тощо (особливо при використанні додаткових модулів типу math).

Які стандартні функції можна використовувати в числових виразах?

У виразах, які записують у середовищі програмування для виконання обчислень, можна використати стандартні функції, деякі з них ви вже ви­користовували на уроках математики або вивчатимете пізніше.Основною конструкцією, є оператор. Оператор означає деяку дію, яке необхідно виконати.

Для запису операторів використовують вказані раніше ключові слова. Оператори розділяються крапкою з комою. Загальноприйнято записувати окремі оператори окремими рядками.
     
Для запису операторів використовують вказані раніше ключові слова. Оператори розділяються крапкою з комою. Загальноприйнято записувати окремі оператори окремими рядками

 У кожного оператора  є строго певний синтаксис-правила побудови, яких потрібно дотримуватись для уникнення помилок під час виконання програми.
     Найпростіший і найвживаніший – оператор присвоєння, який присвоює змінній її значення. Синтаксис оператора присвоєння такий:       ім'я змінної := її значення

 

    Значенням змінної може бути константа, змінна чи вираз.

     Приклади:

A:=2.7;Z1:= abs(x)*int(a+3.5) ;
N:=N+1;k:=my_name + ’ - girl’;

Завдання: запишіть своїх 6 прикладів мовою програмування.


14 січня 
Тема:Величини, їх типи та властивості.
Прочитати п.20 ст.132-141 Дайте відповдь на запитання.
Як пов’язані інформація, повідомлення та дані?
Які існують типи даних?
Які пристрої використовує людина для роботи із даними?
Що таке величина та які властивості вона має?
Які розрізняють величини за типами?
Як описують величини числового типу мовами програмування?
Як забезпечити введення даних користувачем під час виконання програми?

Опис величини числового типу мовою програмування Free Pascal
таб.20.2
Опис виконання операцій таб.20.4
Приклад  у=3х       опис        у:=3*х
                 у=3х㎡   опис        у:=3*х*m^2


21 грудня
Тема:   Об'єкти програм із графічним інтерфейсом
Робота з підручником § 16 ст. 112 -118 
Які особливості мають програми з графічним інтерфейсом?
Середовища програмування мають спільні ознаки:
q програма відкривається у вікні, розмір якого, як правило, можна змінювати;
q графічний інтерфейс програми, який містить зображення значків, меню, кнопки, текстові поля тощо;
q усі об’єкти, використані у програмі, мають властивості, які можна змінювати;
q події, що відбуваються у програмі, пов’язані з певними об’єктами.
В основу розробки програмякі використовували для розв’язування різних прикладних завданьпокладена парадигма подвійно-орієнтованого програмуванняпрограма  це сукупність об’єктів реального або віртуального світущо мають певні властивості та з кожним з яких пов’язаний деякий набір подій.

Які є способи створення об’єктів графічного інтерфейсу? 
 Створювати об’єкти графічного інтерфейсу в середовищах програмування можна двома способами:
1)    безпосередньо в редакторі коду програми;
2)    використовуючи засоби графічного інтерфейсу середовища візуального програмування.
Наприклад, найпростіша програма із графічним інтерфейсом користувача – виведення повідомлення Hello Word! У вікні, яка створена в середовищі програмування PyCharm, складається з команд, зображених на малюнку.

Домашнє завдання

Опрацювати § 16 ст. 112 -118 

Рубрика " Працюємо в парах" №2 ст. 11









16 грудня

Тема: Знайомство з середовищем програмування
Дайте відповідь на запитання:
  1. Що називають мовою програмування;

  2. Назвіть складові мови програмування;

  3. Чим відрізняються мови програмування;

  4. Скільки існує мов програмування;

  5. Назвіть відомі вам мови програмування;

Які засоби необхідні для виконання створених програм?

Для перетворення команд мови програмування, яка відрізняється від машинної мови, використовують спеціальні програми — транслятори.

Транслятор (від англ. translation — переклад) — програма, яка записує команди програми, описаної деякою мовою програмування, машинною мовою.

Розрізняють два способи трансляції: компіляція та інтерпретація.

Компілятор зчитує одразу всю програму й переписує її машинним кодом або мовою асемблеру. Процес трансляції, який при такому підході називається компіляцією, відбувається один раз, і результат перекладу зберігається в окремому файлі. Якщо код програми змінюється, її необхідно буде перекомпілювати. Скомпільована програма прив’язується до операційної системи та набору команд процесора, тому не завжди може бути перенесена й виконана на іншому комп’ютері. З іншого боку, вона є «готового до використання» й може бути швидко виконана на тому самому або аналогічному комп’ютері: з точки зору користувача — просто клацнути на ім’я виконуваного файла й запустити на виконання, з «точки зору »комп’ютера — просто «прочитати» та виконати набір команд.

Інтерпретатор зчитує вихідний код програми по одній команді й одразу намагається їх «перекладати» та виконувати. Це дає змогу програмісту швидше перевіряти правильність виконання програми та знаходити помилки в коді. Виконання програми при застосуванні інтерпретатора займає трохи більше часу, оскільки кожного разу при запуску програми на виконання відбувається аналіз коду та його перетворення із самого початку програми.

Для створення програм, редагування, пошуку помилок та їх виправлення, а також виконання програм, написаних мовою програмування, використовують середовище програмування.

Середовище програмування - це комплекс програм, що містить засоби автоматизації процесів підготовки та виконання програм користувача, а саме:

  • редактор текстів програм — у ньому можна створювати й редагувати текст програми;

  • довідково-інформаційну систему про мову програмування та середовище;

  • бібліотеки, у яких зберігаються найбільш уживані фрагменти програм або цілі програми;

  • компілятор чи інтерпретатор, використання якого дає змогу швидко знайти в програмі помилку та виправити її;

  • покроковий «виконавець» програми.

Які середовища програмування використовують для створення програм?

Розрізняють такі види середовищ програмування: навчальне, інтегроване, візуальне .

Для однієї й тієї ж мови програмування може існувати декілька середовищ програмування, що підтримують різні технології програмування. Вони можуть бути встановлені на комп’ютер або реалізовані у вигляді онлайнового сервісу.

Мова програмування Python


Мова програмування Python була створена приблизно в 1991 році голандцем Гвідо ван Россумом.

Своє ім'я - Python (Пайтон) - отримав від назви телесеріалу (“Monty Python”), а не плазуна.

Після того, як Россум розробив мову, він виклав її в Інтернет, де вже ціле співтовариство програмістів приєдналося до її поліпшення. Python активно вдосконалюється і в даний час. Часто виходять його нові версії. Офіційний сайт http://python.org.

З появою версії 3.0 розвиток Python як би пішов в двох напрямках: одночасно розвиваються і 2-га і 3-я версії Python

Особливості

Python - інтерпретована мова програмування: вихідний код частинами перетворюється в машинний в процесі виконання спеціальною програмою - інтерпретатором.

Python характеризується ясним синтаксисом. Читати код на цій мові програмування досить легко, тому що в ньому мало допоміжних елементів, а правила мови змушують програмістів робити відступи. Зрозуміло, що добре оформлений текст з малою кількістю відволікаючих елементів читати і розуміти легше.

Python - це повноцінна, можна сказати універсальна, мова програмування. Він підтримує об'єктно-орієнтоване програмування (насправді вона і розроблявся як об'єктно-орієнтована мова).

Також Python поширюється вільно на підставі ліцензії GNU General Public License.


Домашнє завдання

Опрацювати § 15 ст. 104 -110 

Рубрика " Працюємо в парах" №3 ст. 110(письмово)


14 грудня
Тема: Мова та середовище програмування 
    Мови програмування — це алгоритмічні мови, призначені для опису алгоритмів, що орієнтовані для виконання на комп’ютері, або система позначень для точного опису алгоритму, який треба виконати за допомогою комп’ютера. Мова програмування, як і будь-яка інша мова, являє собою набір символів (алфавіт), систему правил складання базових конструкцій мови (синтаксис) та правила тлу­мачення мовних конструкцій (семантика). Ця система позначень і правил призначена для одноманітного і точного запису алгоритму. Алфавіт, синтаксис і семантика — три основні складові мов програмування, як і звичайних мов спілкування у світі.
Мова програмування (англ. Programming language) — це штучна мова, створена для передачі команд машинам, зокрема комп’ютерам. Мови програмування використовуються для створення програм, які контролюють поведінку машин, та для запису алгоритмів. 

Прийнято вважати, що зараз існує 2795 мов і близько 3-х тисяч діалектів. Тому природна мова не може служити ідеальним засобом для спілкування з обчислювальною машиною. Для спілкування з комп’ютером потрібна мова, близька за своєю точністю і однозначністю до мови математики і в той же час зрозуміла більшості людей після навчання. На противагу природним мовам, які виникли стихійно, природним шляхом, існує цілий ряд мов, створених для певних цілей штучно, і тому їх прийнято називати штучними мовами (наприклад, есперанто). Для спілкування з комп’ютером теж створені штучні мови, які називають алгоритмічними або мовами програмування.

Історична довідка. Свої статки Білл Гейтс заробив, пишучи програми. Уже в 13 років він написав першу комп’ютерну програму. Свій перший заробіток, у розмірі 4 200 доларів, Білл одержав за створену ним програму, відповідальну за складання розкладу занять у школі. У 15 років написав програму для регулювання руху міського транспорту і заробив 20 000 доларів. До сімнадцяти років Гейтс отримав пропозицію щодо написання програмного пакета з розподілу енергії Бонневільської греблі, проти роботи над яким його батьки вже не заперечували. За річну роботу над цим проектом Гейтс отримав 30 000 доларів, чи треба тоді згадувати про суми грошей після створення мови Basic для перших серійних комп’ютерів, яких потім вистачило створити компанію Microsoft. Та справа не в грошах, а в цілеспрямованості в роботі.

Ви вивчаєте програмування не для того, щоб стати програмістами, а щоб «привести розум до порядку», навчитися логічно та алгоритмічно мислити, приймати рішення та робити в житті правильний вибір (не без відповідної винагоро­ди за свою працю). Уміння виділяти алгоритмічну суть явищ, будувати алгоритм надзвичайно важливе для людини будь-якого фаху. Адже все наше життя зводиться до виконання певних алгоритмів.

Робота за комп’ютером

1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)    Інструктаж учителя.

Підручник ст. 102, вправа 1.

3)    Практична робота за комп’ютерами.

4)    Вправи для очей.

Домашнє завдання

Опрацювати § 15 ст. 100-104 п.1-3.

                                                







4 листопада

Тема:Поняття персонального навчального середовища. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Хмарні технології. Організація та планування колективної діяльності.

Із попередніх класів вам відомо, що проектна діяльність передбачає створення і колективне опрацювання певних документів (презентацій, малюнків, текстових документів, карт тощо). Які веб-ресурси можна використовувати для підготовки проекта, окрім підручника? Чи можна зробити так, щоб декілька учнів, кожен зі своєю клавіатурою, одночасно редагували б якийсь документ? На ці питання ви зможете відповісти після сьогоднішнього уроку.

Вправа 1. Google Диск.

Завдання. Розгляньте сховище для зберігання файлів у персональному навчальному середовищі засобами Google Диск.

Розглянь: Мій диск

                 Компютер

                Відкриті для мене

                Останні

                 Кошик

Робота з підручником: § 27

Дякую за роботу!







Немає коментарів:

Дописати коментар