Інформатика 7 клас

 


                                                  Дистанцйне навчання 

Свої фотозвіти можна надсилати на пошту       sogfi1963@gmail.com
 
 https://meet.google.com/hpp-zayg-mgg

Перевіримо ваші знання. Пройдіть тестування.

Середовище програмування Python ТЕСТ 1

Безпека життєдіяльності при роботі

 з комп'ютером. Сучасні мови програмування.

          22 грудня 

 Тема: Складання програм з використанням

 алгоритмічної структури слідування.

Перегляньте навчальне відео: 

Опрацюйте матеріал підручника с.72-74, виконайте вправу1 ст. 74.



8 грудня
Тема: Поняття про модуль Створення графічних примітивів.

Виконайте конспект .
Опрацюйте пункт 9 ст.78-83.
Випишіть команди таблиці 9.1 ст.78 та модулі ст.79(вгорі).
Запишіть програму малювання літери S мал.9.1.
Перегляньте відео:
Запишіть програму з відео.

4 листопада
Тема: Мова програмування.
 Середовище програмування.
Опрацюйте пункт 7 ст.61-68
У зошиті накресліть графічні позначки блок-схеми ст.61.
Випишіть команди (таблиця ст. 66)
Рубрика "Обговорюємо" -дати відповіді 
на запитання1, 2, 7- письмово.


21 жовтня
  Тема: Інтернет речей. 
Пройдіть тести Інструктаж безпеки життєдіяльності.
Хмарні сервіси. Онлайнові перекладачі.

Запишіть план та опрацюйте за планом  пункт 6 ст.50-55.
Запишіть визначення нових термінів.
План.
1) Інтернет речей.
2) Речі, що взаємодіють між собою.
3) Застосування концепції інтернет речей
Виконайте вправу 2 ст.56.

14 жовтня
  Тема: Навчання в Інтернеті. Онлайнові перекладачі.
Перегляньте відео:

Прочитайте пункт 5 ст.44-49. Складіть короткий конспект.
Дайте відповіді на запитання рубрики "Обговорюємо" (усно).
У Googl введіть -  перекладач укр англ.
напишіть про себе, а перекладач перекладе. Фото перешліть мені.


7 жовтня
  Тема: Хмарні сервіси. Зберігання даних та 
колективна робота з документами в інтернеті.
Перевіримо знання ТЕСТ

Опрацюйте пункт 4 ст.29-34.
Виконайте короткий конспект у зошиті.

Хмарні технології - інформаційно-комунікаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних.

Хмарні технології можна використовувати на наступних пристроях:

  • стаціонарний комп'ютер;
  • ноутбук;
  • планшет;
  • нетбук;
  • смартфон.

До хмарних сервісів належать наступні сервіси:

  • онлайн-редактори;
  • сервіси для проведення онлайн-конференцій;
  • сервіси для розміщення відео;
  • сервіси для розміщення фотографій;
  • конструктори сайтів;
  • конструктори блогів;
  • тощо.

Переваги хмарних технологій:

  1. постійний доступ до своїх ресурсів через Інтернет;
  2. економія коштів на обслуговуванні комп’ютерного обладнання;
  3. економія коштів на придбанні програмного забезпечення.

Недоліки використання хмарних сервісів:

  • залежність від каналу інтернет-зв’язку;
  • ризики технічних збоїв;
  • небезпека порушення конфіденційності даних.

Можливості, які надає користувачу хмарне середовище Google Диск:

  • зберігати свої файли;
  • надавати доступ до своїх файлів іншим користувачам.

Рівні доступу, які можуть отримувати користувачі для спільного використання документів:

  • редагування;
  • коментування;
  • перегляд.
  • Відео на допомогу


23 вересня
  Тема: Етикет електронного листування. Правила 
безпечного користування електронною скринькою.
Опрацювати п.3  ст.21-26.
План.
1.Етикет електронного листування;
2.Правила безпечного електронного листування;
3.Спам і фішинг.
Практична робота  «Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли».  Чекаю ваш лист!!! 
 Моя адреса sogfi1963@gmail.com
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки і санітарно-гігієнічний норм.

1.     Запустіть текстовий процесор. Опишіть у текстовому документі в 2 – 3 реченнях традиції, пов’язані з вашим улюбленим святом. Збережіть  документ у вашій папці у файлі з іменем Свято.

2.     Надішліть на адресу вчителя інформатики електронного листа з темою Народні свята.

-                   У текст листа включіть привітання, назву вашого улюбленого свята,ваш підпис.

-                   Укладіть створений документ Свято до вашого листа.

3.     Створіть в адресній книзі групу Мій клас, уключіть до неї контакти вчителя інформатики та двох однокласників. Надішліть усім членам групи листа з темою Група, у тексті листа повідомте прізвища тих,чиї адреси включено до групи Мій клас.

4.     Відкрийте та прочитайте листа, отриманого від учителя інформатики. Збережіть файл, прикріплений до листа. Створіть і надішліть відповідь на листа, додайте привітання, дату проведення практичної роботи, коротку відповідь на запитання, що міститься у вкладеному файлі, та ваше прізвище.

5.     Перешліть листа від учителя інформатики, на який ви відповідали, одному з однокласників. Додайте до листа ваше прізвище.

Відео вам на допомогу 


9 вересня
  Тема:ПОШТОВІ СЛУЖБИ ІНТЕРНЕТУ
Опрацювати параграф 1 ст.4-9.
У зошитах записати:
Свою адресу електронної пошти.
 Засоби підтримки електронної пошти.
Шляш реєстрації електронної скриньки.
Стврення паролю.
Виконайте завдання 10, 11 ст.9.

2 вересня
  Тема: Безпека життєдіяльності при роботі з компютером.
Повторимо правила техніки безпеки
Суворо заборонено:
  • * вмикати і вимикати апаратуру без вказівки вчителя;
  • * торкатися роз'ємів з'єднувальних кабелів та самих кабелів;
  • * торкатися екрана та тильної частини монітора;
  • * переміщувати увімкнені складові обчислювальної системи (системний блок, монітор     тощо);
  • * класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру;
  • * приносити та використовувати носії даних (флешки, компакт-диски) без дозволу   вчителя.
  • * знаходитись у кабінеті і виконувати будь-які роботи без присутності відповідальної   особи — завідувача кабінету, вчителя, лаборанта.
  • * працювати з клавіатурою та маніпулятором «миша» брудними або вологими руками.


19 травня
Тема:  Реалізація програмного проекту.
Цікаві теми навчальних міні-проектів з інформатики:
Internet-іграшка, помічник або ворог?
MS PowerPoint – область застосування і приховані можливості.
Апаратні та програмні засоби для розробки презентацій.
Безпечний Інтернет вдома.
Майбутнє комп'ютерів
Види інформаційних технологій.
Візитна картка.
Вплив комп'ютера на здоров'я людини.
Можливості та перспективи розвитку комп'ютерної графіки.

Виберіть тему та створіть презентацію або повідомлення.


12 травня
Тема:  Реалізація програмного проекту.
Перегляньте відео. Випишіть етапи проекту та заповніть їх своїми ідеями.



 05 травня
Тема:  Розробка програмного проекту.
Перегляньте відео.  В робочих зошитах запишіть стислий конспект.


28 квітня
Тема:  Ігровий проект.
Перегляньте відео: 

Завдання. У цьому проекті ми розробимо гру, в якій персонаж зникає та з'являється
у випадковому місці, щоразу, коли на нього клацають. Спробуйте клацати на
персонажі якомога швидше, поки не завершиться час.

21 квітня
Тема:  Опис моделей  у середовищі програмування.
Перегляньте відео: 
Складіть поширений план.
Виконайте короткий конспект у робочих зошитах. 
Якщо є можливість попрацюйте у середовищі Скретч.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.
Чекаю на фотозвіти!


14 квітня
Тема:  Розв'язування задач з алгоритмічними структурами
            повторення та розгалуження
Відео на допомогу:

Працюємо у середовищі Скретч (якщо є ).
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.
Чекаю на фотозвіти!


7 квітня
Тема:  Створення алгоритмів і програм з повтореннями 
             з використанням змінних.
Розгляньте задачу "Рівняння".




Опрацюйте пункт 12 ст.103-105.Запишіть у зошит алгоритм вправи 1 мал.12.2.


31 березня
Тема:  Базові алгоритми для роботи із змінними.
Перегляньте відео:

Працюємо у середовищі Скретч (якщо є ).
Опрацювати п.12  ст.103-107
Рубрика "Обговорюємо"- дати короткі відповіді 
на запитання 1, 2 (письмово, )ст.110.

24 березня
Тема:  Практична робота №6.  Складання та виконання алгоритмів із розгалуженням.
Перегляньте відео:
Працюємо у середовищі Скретч (якщо є ).
Запишіть програму в зошит.

17 березня
Тема: Створення алгоритмів і програм з розгалуженнями з використанням змінних.

Розрізняють дві форми структури розгалуження:

Для реалізації неповного розгалуження в середовищі Скретч використовують команду:

Структуру повного розгалуження в середовищі Скретч можна подати командою:


У програмах, розроблених у середовищі Скретч, можна поєднувати команди:


Котик каже "Мяу"
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.   
Працюємо у середовищі Скретч (якщо є ).
Опрацювати п.11  ст.96-103
Рубрика "Обговорюємо"- дати короткі відповіді 
на запитання (письмово, графічно)
***********************************************************************

30 грудня
Тема: Моделі. Етапи побудови моделей.
Перегляньте презентацію


Виконайте вправу 3. Дайте відповіді на запитання 1-5.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.

9 грудня

Тема:Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів, зокрема тих, що містять формули. Автозаповнення та автозавершення.
Увага! При роботі за комп'ютером не забувайте дотримуватися правил техніки безпеки.
Переглянути відео:

Опрацювати за підручником п.14 ст.126-128.
 Вправа 2,  запитання1-6 cт.132.


23 вересня
Тема:    Етикет електронного листування. Правила безпечного користування                  електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. 
План
1) Правила для безпечного електронного листування
2) Впорядкування листів в електронній скринці
3) Лист другові

Опрацювати: підручник ст. 22, 24, 26;

                        запитання1-7 ст.25:

                      запитання 1;5-письмово дати відповідь.

Написати короткий лист другові, використай смайлик.

Пригадай етикет електронного спілкування:

1.     завжди вказуйте тему листа. Вона має якомога точніше відображати його зміст;

2.     у листі намагайтеся дотримуватися теми. Пам’ятайте, що більшості людям щодня надходять десятки листів, тому викладайте свої думки стисло та зрозуміло;

3.     перевіряйте правопис — листи з помилками сприймаються як прояв неповаги та недбалості;

4.     не робіть повідомлення занадто довгими та уникайте великих абзаців. Абзаци рекомендується відокремлювати один від одного за допомогою вільного рядка;

5.     не відправляйте листи з вкладеннями великого обсягу, не домовившись заздалегідь про це з одержувачем;

6.     у відповідь включайте фрагменти тексту листа, на який відповідаєте. Але цитувати слід лише фрази, що безпосередньо стосуються вашої відповіді;

7.     використовуйте підпис, у якому вказується ваше ім’я та адреса електронної пошти;

8.     будьте завжди ввічливими;

9.     користуйтесь у повідомленнях смайликами — схематичними позначеннями емоцій.

10.                       Учитель підводить учнів до логічного висновку: «Пам’ятайте, що E-mail – засіб спілкування між людьми. Перед тим як послати листа, прочитайте його уважно ще раз і поставте себе на місце одержувача». ☺☺☺☺👳

Перегляньте презентацію:                               презентація


"Наш будинок - Комп'ютер"



















Дистанцйне навчання з 18 березня

25 березня
Тема: Складання та виконання алгоритмів  із повторенням та розгалуженням 
             у середовищі Скретч.
Перегляньте відео. Виконайте короткі пояснення у робочий зошит п.18 ст.130-132.

Виконайте завдання 1-3 ст.130-131 (на вибір).


18 березня
Тема: Створення алгоритмів і програм з повтореннями
Перегляньте відео. Виконайте короткі пояснення у робочий зошит.






Завдання: опрацювати ст. 125-126





Дистанцйне навчання з 14 січня по 22 січня
21 cічня
Тема: Етапи побудови інформаційної моделі.
Прочитати п 18cт.(168-170) новий підручник;
п. 7 cт.(46-55) старий підручник.

Побудова інформаційної моделі виконується за таким алгоритмом:

1. Визначити мету створення моделі.

2. Визначити предметну область дослідження, для якого створюється модель.

3. Виділити ті властивості об’єкта або явища, які є суттєвими для дослідження.

4. Установити взаємозв’язки між значеннями вибраних властивостей, між даним об’єктом або явищем та іншими об’єктами та явищами предметної області, що є суттєвими для дослідження.

5. Вибрати форму подання інформаційної моделі.

6. Вибрати засіб, з використанням якого буде подано модель.

7. Зобразити модель відповідно до вибраної форми подання, відобразивши в ній суттєві властивості та встановлені взаємозв’язки.

Побудуємо інформаційну модель об’єкта ромашка лікарська, яку можна використовувати на уроках біології під час вивчення особливостей будови рослин.

1. Мета побудови моделі – вивчення будови рослини.
2. Предметна область охоплює рослинний світ.
3. Суттєвими властивостями є будова органів рослини: коріння, стебла, листків, квітів. Несуттєві властивості: запах, час цвітіння, лікарські властивості, місця розповсюдження тощо, – оскільки вони не стосуються будови рослини.
4. Для цієї моделі суттєвим є взаємне розташування органів рослини.
5. Виберемо для цієї моделі графічну форму подання, яка наочно відобразить суттєві властивості об’єкта дослідження.
6. Засіб для подання графічної моделі – графічний редактор.



7. Під час відтворення графічної моделі потрібно зобразити органи рослини за таким описом: стебло – пряме, циліндричне, голе, розгалужене; листки – чергові, розсічені; квітки – білі пелюстки, жовті серединки; коріння – стрижневе, мало розгалужене, тонке, неглибоко проникає у ґрунт.

Завдання:Побудуйте інформаційну модель вами обраного об’єкта.


14 січня 
Тема: Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей.

1. Що таке об’єкт? 
    Об'єкт — це єдине ціле, яке можна відрізнити від іншого. Щоб
розрізняти об’єкти, кожному з них дають назву, яка формує уявлення його
можливості. Об’єктом може бути істота, явище природи або предмет.
Хлопчик, яблуко, дощ, прапор, собака, будинок.
2. Що таке множина об’єктів?
    Множина об’єктів — це сукупність різноманітних об’єктів,
об’єднаних за деякими ознаками. Об’єкти довільної природи, що утворюють
множину, називають її елементами.
3. Що таке властивості об’єкта? 
Властивості об'єкта — це особливість, стан і поведінка об’єкта.
    Наведіть приклад властивостей об’єкта «учень».
Наприклад, для об’єкта «учень» можна назвати такі властивості: стать,
вік, рівень навчальних досягнень, участь у позакласних заходах, зріст, відвідування спортивних секцій, участь в олімпіадах
Наприклад, для об’єкта «Чайка» можна назвати такі властивості:
довжина, ширина, висота борта, кількість пар весел. Що впливає на значення властивостей об’єкта?
(Ким він досліджується, з якою метою (історик – відтворення історичних подій, майстер іграшок – виготовлення іграшки)).
Предметна галузь. Ми щойно згадали, що
таке об’єкт. Різні об’єкти взаємодіють між
собою: учитель та учні взаємодіють на уроці, планети утворюють Сонячну систему, гравці
утворюють футбольну команду, колеса, двигун та інші прилади утворюють автомобіль. Сукупність об’єктів, що мають однакові властивості та перебувають у певних
відносинах, утворюють предметну галузь.
Предметними галузями можуть бути,
наприклад, металургійне підприємство, авіація, сільське господарство, освіта та ін.
Предметна галузь – сукупність усіх об’єктів, властивості яких і відношення між
якими розглядаються у відповідній галузі.
У предметній галузі можна виділити та вивчати різні об’єкти залежно від цілей
дослідження. Наприклад, предметну галузь медицина розглядають студенти в
університеті, вчені в лабораторіях (винаходження вакцини), дослідники в космічних
центрах (дія стану невагомості на організм людини).
Модель – спрощене подання реального об’єкта, явища або процесу, який має
властивості, суттєві для даного дослідження.
Процес створення моделі називається моделюванням. (ст.39)
Класифікація моделей (ст. 40, мал. 6.4)
Моделі можна класифікувати за способом подання, за галузями використання.
За способом подання моделі розподіляють на інформаційні та матеріальні.
Інформаційна модель – це модель, яка містить опис об’єкта або явища, в якому
зазначені лише ті властивості, які важливі для розв’язування конкретної задачі.
Наприклад, фотографія веселки, розклад руху автобусів, портрет науковця, хімічна
формула речовини.
Інформаційні моделі за формою подання розподіляють на :
Вербальні:
 словесні – усні та письмові описи;
Знакові:
 графічні – рисунки, креслення, карти тощо;
 структурні – таблиці, графіки, діаграми, схеми тощо;
 математичні – формули, рівняння, функції тощо;
 спеціальні – хімічні формули, записи шахових
Прочитати п 17cт.(159-163) новий підручник, виконати "працюємо в парах" ст.166;
п 6 cт.(36-41) старий підручник, виконати "працюємо в парах" ст.43-44.
Виконати записи у зошит, дати відповіді на запитання рубрики "Обговорюємо" (усно)







Дистанцйне навчання з 14 грудня

17 грудня
Тема: Виконання обчислень за даними електронної таблиці
Опрацюйте п.16 ст.146-155.

Домашнє завдання:
Прочитайте п.16 ст.146-155.
У кого є ПК  створіть таблицю вправа 1  (див ст.153) .
Рубрика "Обговорюємо" запитання1-6 ст.156


5 листопада

Тема: Типи даних: числові, грошові,  дати , текс,  відсотки.  Введення,  редагування й форматування даних основних типів.

Опрацюйте п.22 ст.163-166.
У кого є ПК  створіть таблицю  (див ст.159) для своїх друзів.


Дякую за роботу!



Немає коментарів:

Дописати коментар