Фізика 7 клас

ТЕСТ3 

Дистанційне навчання
Свої фотозвіти можна надсилати на пошту       sogfi1963@gmail.com


https://meet.google.com/hpp-zayg-mgg








Перевіримо знання; 
Кінетична та потенціальна  енергії:  ТЕСТ 1
Потужність:ТЕСТ 2
Перевіримо знання- прості механізми.ТЕСТ 3
15 травня 
Тема: Розв"язування задач.

8 травня 
Тема: Лабораторна робота №12 Визначення ККД похилої площини.
Перегляньте ВІДЕО.
Виконайте роботу ст.338-239.
В робочих зошитах заповніть таблицю, виконайте обчислення.
Запишіть аналіз роботи.

3 травня 
Тема: Розв"язування задач.
1. Два літаки, що мають однакову масу, летять на однаковій висоті зі швидкостями 1000 та 800 км/год. Порівняйте потенціальні енергії літаків.
 2. Два літаки, що мають однакову масу, летять на однаковій висоті зі швидкостями 1000 та 800 км/год. Порівняйте потенціальні енергії літаків.
3. Потужність насоса дорівнює 1,5 кВт. Який об’єм води він може підняти на висоту 100 м за 5 хвилин?
4. Автомобіль тягнуть на буксирі зі сталою швидкістю, прикладаючи силу 20 кН. Щохвилини сила натягу буксирного троса виконує роботу 10МДж. З якою швидкістю тягнуть автомобіль?
 5. Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 20 м/c. На якій висоті кінетична енергія дорівнює потенціальній? Опором повітря знехтувати.
Завдання. Задачі 6, 7, 8 ст.242

1травня 
Тема: Похила площина. Клин. Гвинт.
 Коефіцієнт корисної дії механізмів.

Похилою площиною до низу не котись, а розумом

  і силою здіймайся весь у вись.

На лівому узбережжі Ніла, на краю пустелі Сахара, височать знамениті єгипетські піраміди, кам’яні глиби фараонів. Нас вражають їхні розміри, велич та загадковість. Так, наприклад, висота піраміди Хеопса 137 м, а щоб обійти її, необхідно пройти не один кілометр. За словами історика Геродота, піраміду Хеопса будували близько 20 років, а дорогу до неї — 10 років. Побудована ця дорога з 2 мільйонів 300 тисяч кам’яних блоків, маса кожного — 2,5 тонн.

v Яким чином людина, яка не має великої сили, спромоглася звести ці споруди? (Для зведення пірамід люди використовували прості механізми: похилу площину, блоки та важелі.)

Тисячоліття тому назад люди виконували всі види роботи за допомогою сили своїх м’язів. З часом вони винайшли різні механізми, щоб полегшити свою працю. Першою людиною, який застосував прості механізми, був наш далекий доісторичний предок, палицею зрушувати з місця важкі камені в пошуках їстівних коренів або ховалися під корінням дрібних тварин. Є багато свідчень, що в стародавніх країнах - Вавилоні, Єгипті, Греції - будівельники широко використовували прості механізми при підйомі і перевезення статуй, колон і величезних каменів, в умілих руках важкий вантаж перетворювався в легкий.


Двигун – це пристрій, в якому той чи інший вид енергії перетворюється в механічний рух.

Коефіцієнт корисної дії (ККД) механізму

«Золоте правило» механіки: Жоден із простих механізмів не дає виграшу в роботі: у скільки разів виграємо в силі, у стільки само разів програємо у відстані.

Найбільш чітко його сформулював Галілей, уточнивши, що воно справедливо, коли тертям можна знехтувати.

Домашнє завдання

1. Опрацювати §36

2. Вправа 36 (1,2)

3. Підготувати презентації про застосування простих механізмів.




19 квітня 
Тема:Закон збереження і перетворення механічної енергії.
Перевіримо знання 
Механічна енергія. Види механічної енергії тест
Опрацюйте урок
Домашня робота.  §33, контрольні запитання 1-3(усно), 4(письмово).
Вправа 33 (3, 5).


17 квітня 
Тема: Механічна енергія.
Перегляньте уважно відео.
Опрацюйте §32 (короткий конспект).
 Вчимось розв’язувати задачі.
Задача 1. З якою швидкістю рухається автомобіль, якщо відомо, що його
кінетична енергія дорівнює 50 кДж, а маса — 2,5 т?
Дано:
m = 2,5 т = 2500 кг
E = 50 кДж = 50·103 Дж
v – ?
Розв’язання
Запишемо формулу для визначення кінетичної
Знайдіть звідси швидкість та обчисліть.
Задача 2. Тіло масою 2 кг підняте над землею на висоту 10 м. Визначте повну
механічну енергію тіла на цій висоті. 
Запишіть самостійно дано. Обчисліть за формулою. 
E= mgh
Домашня робота. Вивчити визначення та формули §32.
Задачі:

1)Вертоліт підняв вантаж масою 1,5 т на висоту 800 м над поверхнею землі. Визначте потенціальну енергію вантажу відносно поверхні землі й відносно дна шахти глибиною 100м.

2). Швидкість автомобіля збільшилася від 5 м/с до 25 м/с. У скільки разів збільшилася його кінетична енергія?

3). На яку висоту треба підняти тіло масою 15 кг, щоб потенціальна енергія тіла збільшилася на 45 Дж?


5 квітня 
Тема: Механічна робота. Одиниця роботи.
Опрацюйте §30.
Вивчіть правила та формули. 

Механічна робота — це фізична величина, яка характеризує зміну стану тіла під дією сили і дорівнює добутку сили на шлях, пройдений тілом у напрямку цієї сили:

F·l

де      A — механічна робота,

F — значення сили, що діє на тіло;

l — шлях, який пройшло тіло в напрямку цієї сили.

Одиниця роботи в СІ — джоуль (Дж);

названа так на честь англійського вченого Джеймса  Джоуля

[A] =Н·м Дж.

 

1 Дж дорівнює механічній роботі, яку виконує сила 1 Н, переміщуючи тіло на 1 м в напрямку дії цієї сили:

1Дж=1Н·1м.

Сила має напрямок. Це векторна величина. А от робота сили напрямку немає, тобто робота є величиною скалярною.

 

Але робота може бути додатною, від’ємною або дорівнювати нулю — залежно від того, куди напрямлена сила відносно напрямку руху тіла:

1)      Робота є додатною, якщо  0    ( Напрямок сили збігається з напрямком  руху тіла)

Fl

2)    Робота є від’ємною 0  ( Напрямок сили протилежний

напрямку руху тіла)

= −Fl

3) Робота дорівнює нулю  0  (Напрямок сили перпендикулярний  до напрямку руху тіла)


Геометричний зміст механічної роботи:

Якщо напрямок сили, яка діє на тіло, збігається з напрямком руху тіла, то робота цієї сили чисельно дорівнює площі фігури під графіком залежності сили від шляху, який долає тіло.



Задача 1. Визначте роботу, яка виконується під час піднімання гранітної плити об’ємом 0,5 м3 на висоту 20 м. Густина граніту 2500 кг/м3.

Дано:

V=0,5 м3

=20 м

ρ=2500 кг/м3

g=10 H/кг

Розв’язання

Робота під час піднімання плити:

A =Fs,  де — сила, яку треба прикласти, щоб рівномірно піднімати плиту вгору, яка за модулем дорівнює силі тяжіння F =mg, що діє на плиту; s =h — висота, на яку піднімають плиту

Масу плити можна визначити, знаючи її об’єм і густину

граніту: m=ρV.

Отже, A =ρVgh.

 

Знайти:

А-?

ВідповідьA=250 кДж.

Перевірь себе 

 





3 квітня 
Тема: "ТИСК ТВЕРДИХ ТІЛ, РІДИН, ГАЗІВ"
Підготуйте повідомлення на тему сторінка 198.
(№3 Про життя Г. Галілея)
Номер повідомлення - це ваш номер у класному журналі.
Розгадайте кросворд:

Кросворд: У виділених клітинках прочитати назву і письмово описати його будову та призначення.

1. Прилад для вимірювання густини рідини. 2. Прилад для вимірювання тиску, який більший чи менший від атмосферного. 3. Лінія, яка вказує найбільшу осадку корабля. 
4. Учений, який винайшов ртутний барометр. 5. Тип повітряної кулі, що застосовується для дослідження верхніх шарів атмосфери. У 1934 році на ньому було досягнуто рекордну висоту. 6. Вчений, який довів існування атмосферного тиску на досліді з «магдебурзькими півкулями». 7. Давньогрецький вчений, фізик, механік, математик.

15 березня 
Тема: Розв"язування задач

1. Тиск, який створює стовп ртуті висотою 760 мм(1 бал)

а) Атмосферний тиск                 б) Закон Паскаля

в) Гідростатичний тиск               г) Сполучені посудини         

2. Одиницею вимірювання в СІ площі поверхні є:(1 бал)

а) м2                 б) кг/м3                в) Н               г) Па

 3. Сила гідростатичного тиску визначається за формулою: (1 бал)

а) p = ρgh                б) F = ρgV               в) F = ρghS      г) р=F/S 

 4. Подайте в кілопаскалях тиск 230 мм рт. ст.(1 бал)

 5. Визначте тиск рідини на дно посудини, якщо в неї налили

 шар нафти висотою 0,15 м. Густина нафти 800 кг/м3. (2 бали)

6. На тіло об’ємом 0,002 м3 діє виштовхувальна сила 0,016 кН. 

Обчисліть густину рідини, в яку занурене тіло. (1 бал)

 7. На малий поршень гідравлічного преса, площа якого 200 см2 

діє сила 100 Н. Яка площа великого поршня, якщо рідина тисне 

на нього із силою 2 кН?(2 бали)

 8. Алюмінієву деталь розмірами 30×30×15 см занурюють 

в олію. Яку силу потрібно прикласти, щоб утримати цю

 деталь в олії?(3 бали)


13 березня 
Тема: Судноплавство і повітряноплавання
Задачі на повторення:

Задача 1. Деяке тіло має вагу в повітрі  380Н  і  об’єм 0,045 м. Плаває це тіло у

воді чи тоне?

Задача 2. Яку силу необхідно прикласти до шматка золота об’ємом 1 см³, щоб утримати його в воді?

Задача 3. Куля масою 300 г має об’єм 600 см3. Плаває куля у воді чи тоне?

Задача 4. Яку силу необхідно прикласти, щоб утримати у воді камінь, маса

якого 10 кг? Густина каменю 2,6·103 кг/м3

Опрацюйте §29. Задачі 1, 2(ст.189-191) записати у робочий зошит.

Дати відповідь на контрольні запитання 1-6 (усно).

Вправа 29(1, 2)- письмово.


1 березня 
Тема: Сполучені посудини. Манометри.
Уважно перегляньте ВІДЕО

Опрацюйте §26 за планом:
1.Сполучені посудини.(Запишіть їх властивості)
2.Манометри, види.
3.Характеристика металевого манометра.
4. Задача ст 172.
5.Вправа 26(3, 4)-письмово.


27 лютого 
Тема: Гідростатичний тиск. Атмосферний тиск
 і його вимірювання. Барометр.
 На допомогу ВІДЕО
Уважно прочитайте §24.
Запишіть формулу та назви фізичних величин.
Уважно прочитайте §25.
Випишіть:
ЗАВДАННЯ: Прочитати §24, 25.
Записати основні формули та висновки.
Дати відповіді на контрольні запитання (усно)
ВИКОНАТИ вправу 24(4), вправа 25(4, 5(підказка ст.167.
Через кожних 11м висоти тиск зменшуєтьсяна 1 мм.рт.ст.)).

22 лютого 
Тема: Тиск газів і рідин. Закон Паскаля.
Прочитайте  §23. Запишіть короткий конспект.
 Запитання  7( письмово) ст.159.
Домашнє завдання: Вивчити правила, формулу.
Виконати вправу 23(4,5).
Переглянути    ВІДЕО:

Це відео за понеділок 20 лютого.§22.



 
  Перевірка   знань:
  
Сила. Види сил. Тест 4

15 лютого 
Тема: Контрольна робота з теми "Сила. Види сил".
Виконайте контрольну роботу.
                            робота
Завдання: повторити формули, величини,
 одиниці їх вимірювання.

 13 лютого 
Тема:Сила. Види сил. Розв"язування задач.
Пройдіть тест 4.


Сила пружності

 Під час рівномірного переміщення бруска масою 3 кг динамо метр показав силу тертя 6 Н. Якою буде сила тертя, якщо на брусок поставити вантаж масою 4 кг?
Розв"яжіть задачі.

*Задача 1.      До пружини довжиною 8см підвісили вантаж, що діяв

 на пружину з силою 10Н. Довжина пружини стала 12см.

 Якої сили необхідно докласти до пружини, щоб її довжина стала 10см?

Задача 2.

    Яку силу треба прикласти до шафи масою 150кг
у горизонтальному напрямку, щоб зрушити її з місця? 

Коефіцієнт тертя рівний 0,8.





1 люте 
Тема:Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.
Прочитайте  §20. Запишіть короткий конспект.
 Запитання 6, 7( письмово))
Домашнє завдання: Вивчити правила, формулу.
Виконати вправу 20(3,4,5)
Переглянути відео:

 30 січня
Тема:Лабораторна робота 8. Дослідження пружних
        властивостей тіл.
Переглянути відео:

У робочі зошити перенесіть таблицю на 3 досліди.
 З відео заповніть таблицю.
18 січня
Тема: Розв"язування задач.
  1. Що характеризує маса? 


  1. В яких одиницях вимірюється густина?


  1. Як знайти густину тіла, знаючи його масу та об'єм?


  1. Як знайти масу тіла, знаючи його густину та об'єм?


  1. Як знайти об'єм тіла, знаючи його масу та густину?


  1. Густина речовини 8,9 г/см3. Яка її густина в кг/м3?


  1. В яких одиницях вимірюється густин


16 січня
Тема: Густина. Одиниці густини.
Прочитайте  §16. Випишіть основні формули,
 одиниці вимірювання густини (ст. 113),
 чинники від яких залежить густина речовини (ст. 114).

Відео вам на допомогу:

Це цікаво!
Густина дощових хмар варіює в межах 0, 3-4 г/м3. Враховуючи великі об’єми, звичайна, невелика, як нам здається, хмаринка, досить важка – має масу близько 10 т. А величезні тропічні циклони можуть містити до 100 млрд. тон води.

Розв’язування задач

Задача 1 

Підказка: 0, 3 г/см3=0, 3*1000=300 кг/м3

Виразіть густину в основних одиницях СІ:

0, 7 г/см3=?

0, 55 г/мм3=?

Задача 2

Визначте масу 3 л олії. Відповідь запишіть в кілограмах.

Нагадаю 1 л=0,001м3

Дано:                          ρ=m/V

V=3л=0,003м3     m=  ρ・V

ρ=900 кг/м3

m-?                     m=900 кг/м3  0,003м3 =2,7кг.                  

Відповідь: 2,7кг.  

Висновок: У 3-літровій банці не 3кг олії, а лиш 2,7кг.

Виконайте аналогічні задачі для води, меду, бензин.



19 грудня
Тема: Лабораторна робота 6
Вимірювання мас тіл способом зважування.
Підпишіть листочки. 
Запишіть число, тема, мета, обладнання
 (у підручнику ст. 110-111).
Роботу виконуємо за вказівками.
Результати зважувань заносю до таблиці. 
(Креслите таблицю)

Після роботи записуємо висновок. 
Нагадую, що у висновку ви не лише вказуєте що навчилися робити, 
а і результати вимірювання. Болт-136,27г і т.д.
Хто не пройшов тест пройдіть. 
 Коливальний рух. ТЕСТ


7 грудня
Тема: Розв"язування задач. Підготовка до контрольної роботи.
Коливальний рух. Амплітуда, період, частота.
ТЕСТ №5, 6-письмово в зошиті.

5 грудня
Тема: Розв"язування задач. Самостійна робота.
Коливальний рух.  ТЕСТ, задачі 5, 6, 7 виконати у
 зошитах,  класній роботі.
Кожна фізична величина має власне позначення. 
Постав у відповідність переліченим величинам їх позначення.
 Період коливання — 
Обертова частота — 
Кількість коливань — 
Швидкість — 
Шлях — 
Час -
Задача 1. 
Лелека в польоті робить 20 змахів крилами за 10 секунд. Обчисліть період і частоту змахів крилами лелеки.
N=20
t=10с
T-?
=
T=tN
ν=Nt
T= 1020 с = 0,5 с

ν = 2010 Гц = 2 Гц
Відповідь: 0,5с,  2 Гц  
Задача 2. Скільки коливань здійснить матеріальна точка
 за 5 с, якщо частота коливань 440 Гц?
Задача 3. Тіло, що коливається, за чотири періоди 
проходить 16 см. З якою амплітудою коливається тіло?

23 листопада
Тема: Коливальний рух. Амплітуда, період, частота коливань.

Установіть відповідність: 

1. Період обертання… 

2. Період обертання хвилинної  стрілки годинника дорівнює 

3. Формула періоду обертання 

4. Одиниця вимірювання частоти в  системі СІ 

5. Формула частоти обертання 6. Чверть місяця

А с

Б N

В - це фізична величина, яка  дорівнює часу, за який тіло, що  рівномірно обертається, здійснює  один повний оберт 

Г 1/хв 

Д t

Е 3600с 

Ж тиждень

Опрацюйте  §15. Випишіть і вивчіть нові визначення
фізичних величин: Коливальний рух, амплітуда, 
період, частота коливань.
Випишіть основні формули.
Маятники. Маятник винайдений Ібн Юнусом у 10 столітті. Вивченням
маятника займався й Галілео Галілей. В 16—17 ст. маятники використовували
в годинниках. Сьогодні маятники, крім годинників, широко використовуються
в різних механізмах, зокрема в навігаційних приладах, сейсмографах, в
будівництві.
Маятник - тверде тіло, яке здійснює коливання під впливом притягання до
Землі або під впливом дії пружини.
Маятники, які коливаються під впливом притяганням до Землі,
називають фізичними маятниками.
Пружинний маятник – тіло підвішеного до пружини.
Період пружинного маятника залежить від властивостей пружини і маси
підвішеного до пружини тіла: чим більша маса, тим більший період коливань.
Якщо такі тіла вивести зі стану рівноваги, вони будуть здійснювати
коливання. Коли в системі не було б тертя, такі коливання відбувалися б дуже
довго.
Математичний маятник – тіло, яке вважають матеріальною
точкою порівняно з довжиною підвісу, підвішеного на невагомій і
нерозтяжній нитці.
Якщо таку кульку вивести зі стану рівноваги, вона
здійснюватиме коливання по дузі кола.
Звичайно, такі коливання будуть характеризуватись періодом і
частотою та можуть мати різну амплітуду.
Зрозуміло, що у природі немає ні точкових тіл, ні нерозтяжних і невагомих
ниток. Але у багатьох випадках нитяний маятник можна вважати наближеним
до математичного. Період математичного маятника не залежить від амплітуди
коливань, чого не можна сказати про звичайні маятники.
Період математичного маятника залежить від довжини підвісу: чим
довший маятник, тим більший період коливань.
Задачі:1. Серце одне з найбільш досконалих коливальних систем. У різних
тварин воно скорочується по-різному. У кита, наприклад, 7 скорочень за 1
хвилину, а у синички – 1200 скорочень за той же час. Порівняйте частоту
пульсу кита та синички.
2. Тягарець, що коливається на пружині, за 8 с здійснив 32 коливання.
Визначити період та частоту коливань.
Домашнє завдання.
Вивчити: параграф 15.
Задача 1. Голка швацької машинки коливається з періодом 0,25 с. Якою є
частота коливань голки?
Задача 2. Ударний вузол перфоратора здійснює коливання з частотою
2,5 Гц. З яким періодом коливається ударний механізм?

21 листопада
Тема: Швидкість рівномірного руху по колу.
Рівномірний рух по колу: ТЕСТ

Ми розглядатимемо випадки із сталою швидкістю або лінійною. Лінійна швидкість υ — відношення переміщення  

тіла до часу. Для того щоб знайти лінійну  

швидкість тіла по колу, необхідно довжину кола  

поділити на період (довжина кола дорівнює 2π  

помножити на радіус).


де R - радіус кола; Т - період обертання; t - це час  

обертання; l - довжина траєкторії. 

Задача 1. За 18 секунд колесо автомобіля здійснило 24 оберти. Знайдіть період обертання точки на ободі колеса. Дано: t = 18 c; N = 24 об. T-? Відповідь: 0,7 с.

Задача 2. Якою є обертова частота патрона електродриля, якщо за хвилину він здійснює 900 обертів?
Дано: t = 1 хв = 60 c; N = 900 об. n-?
Задача 3.У скільки разів частота обертання секундної стрілки годинника перевищує частоту обертання годинної стрілки?
Вивчити: §12 . Задача 1. Чому дорівнює період обертання гвинта гелікоптера, якщо за 2 хв він здійснює 1600 обертів? Задача 2. Обчисліть обертову частоту вала електродвигуна, якщо він здійснив 500 обертів за 10 с.

2 листопада
Тема: Розв"язування задач. Самостійна робота.
Перевіримо знання.  Рівномірний рух. Швидкість руху.
                       ТЕСТ

Задача 1. Моторний човен першу половину шляху рухався
по озеру зі сталою  швидкістю 36км/год, а другу – зі швидкістю
18км/год. Чому дорівнює середня  швидкість моторного
човна на всьому шляху?

Задача 2. На малюнку зображено графік залежності

шляху від часу для  прямолінійного рівномірного руху до  

зупинки в одному напрямі, після зупинки  

- у зворотному. 

1. Як довго тіло рухалося вперед; стояло;  

рухалося назад? 

2. Який загальний шлях тіло пройшло за  

час спостереження? 

3. Обчислити середню швидкість  

впродовж всього часу руху. 

4. Обчислити швидкість руху до зупинки  

та після зупинки. 

5. Який модуль і напрямок результуючого переміщення? 

Задача 3. Хлопчик їхав на велосипеді півтори години

зі швидкістю 20 км/год.  Потім велосипед зламався і

останній кілометр шляху хлопчик ішов пішки.  Якою була

середня швидкість руху хлопчика на всьому шляху,

якщо пішки він  ішов півгодини?

Домашнє завдання. Повторити §8-11.
Завдання для самоперевірки 1, 2, 5, 9 (ст.94).

31 жовтня
Тема: Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.

Перевірь себе (усно): 

1. Який рух називають прямолінійним рівномірним? 

2. Дайте визначення швидкості прямолінійного рівномірного

руху тіла. Як  знайти значення цієї швидкості? 

3. Назвіть рівняння координати тіла, яке рухається

прямолінійно рівномірно, а  напрямок його руху

збігається з напрямом осі координат. 

4. Назвіть рівняння координати тіла, яке рухається

прямолінійно рівномірно, а  напрямок його руху не

збігається з напрямом осі координат.

5. Назвіть рівняння координати руху автомобіля: 

6. Рівняння руху велосипедиста має вигляд: x = 40 – 8t .

Визначте напрям і  швидкість, з якою рухається велосипедист. 

7. У чому полягає метод стробоскопічного дослідження руху?

Нерівномірний прямолінійний рух. Лише звук і світло за певних умов  поширюються зі сталою швидкістю. Швидкості решти тіл змінюються під час  руху. Наприклад, автобус, відходячи від зупинки, за однакові інтервали часу  проходить все більший шлях, а наближаючись до зупинки, — навпаки. Бігун,  беручи участь у змаганнях, затрачає на проходження однакових кіл різний час.  Рух автобуса і бігуна — це приклади нерівномірного руху. 

 Рух, при якому тіло за рівні проміжки часу проходить неоднакові відрізки  шляху, називається нерівномірним. 

Середня швидкість нерівномірного руху.

Нерівномірний рух характеризують  фізичними величинами: 

• середня швидкість на певній ділянці траєкторії 

• миттєва швидкість в даний момент часу

 Середня  (шляхова) швидкість дорівнює відношенню всього шляху

до часу, за який  тіло пройшло даний шлях.

 Середня швидкість, як і швидкість тіла при рівномірному русі,

вимірюється в  метрах на секунду, є величиною скалярною

(не має напрямку).

Задача 1. Турист за 25 хв пройшов 1,2 км, потім півгодини відпочивав,

а потім  пробіг ще 800 м за 5 хв. Яка його середня швидкість

на всьому шляху?

Дано: 

l1 = 1,2 км = 1200 м vсер =l / t

t1= 25 хв = 1500 с  l=l1 +l2+l3

l2 = 0 м  

t2= 0,5 год = 1800 с t= t1+t2+t3

l3 = 800 м  

t3= 5 хв = 300 с 

vсер - ? 



Задача 2. Визначити середню швидкість руху потяга, якщо

першу половину  шляху він їхав зі швидкістю 50 км/год,

а другу половину шляху – зі швидкістю 100 км/год. 

Задача 3. Піднімаючись у гору, лижник проходить шлях 3км

із середньою швидкістю 5,4 км/год. Спускаючись із гори зі

швидкістю 10 м/с, він проходить 1 км шляхи.

Визначите середню швидкість руху лижника на всьому шляху.

Запитання на закріплення вивченого.  

1. Який рух називають нерівномірним? 

2. Що таке середня швидкість нерівномірного руху? 

3. За якою формулою обчислюють середню швидкість нерівномірного руху? 4. За яких обставин середню швидкість руху на всьому шляху можна визначити  як середнє арифметичне значення швидкостей на ділянках руху? 5. Кожні 15 хв. тіло долає 150 м. Чи можна стверджувати, що тіло обов’язково  рухається рівномірно? 

6. На малюнку зображено траєкторію руху штучного супутника Землі. Ділянки  траєкторії АnB i CmD супутник проходить за однаковий час. На якій з них  середня швидкість супутника більша? 

Домашнє завдання. 

Вивчити: §11. Виконати вправу11 (2, 3)



19 жовтня
Тема:Рівномірний рух.  Швидкість руху.

На платформі "Мій клас" ви познайомитеся  з рівномірним рухом.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

ü  Прямолінійним рівномірним рухом називають рух, під час якого тіло за будь-які рівні проміжки часу здійснює однакові переміщення.

Слова за «будь-які рівні проміжки часу» означають, що, які б рівні проміжки часу (1 с, 2 с, 5 хв, 10 хв та ін.) ми не вибрали, переміщення тіла за ці рівні проміжки часу буде однаковим. Наприклад, якщо автомобіль за кожні 2 хв проїжджає 480 м, то можна вважати, що він рухається рівномірно.

Зрозуміло, що практично неможливо створити такі умови, щоб рух тіла був рівномірним упродовж досить великого проміжку часу. Тому рівномірний рух є моделлю реального руху.

. Швидкість. Одиниці швидкості

За рівномірного руху швидкість зміни положення тіла в просторі може бути різною. «Швидкість» руху характеризується фізичною величиною, яка називається швидкістю.

ü  Швидкістю рівномірного руху називають фізичну величину, що показує, який шлях проходить тіло за одиницю часу.

Щоб визначити швидкість рівномірного руху тіла, потрібно шлях, пройдений тілом за певний проміжок часу, розділити на цей час. 

Заповни таблицю:

Назва фізичної величини

Позначення

Одиниці

Прилади для визначення величини

СІ

позасистемні

Швидкість

 

 

 

 


Скористуємося трикутником і запишемо формули для
 швидкості, шляху, часу.

Швидкість характеризується напрямком.

ü  Величини, які залежать від напрямку руху в просторі, називаються векторними величинами, або векторами.

Оскільки швидкість має напрямок, це величина векторна.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

ü  Швидкість рівномірного руху — це векторна фізична величина, що показує, який шлях проходить тіло за одиницю часу.

 — це швидкість руху тіла, під час якого за 1 с воно проходить 1 м.

Вивчити §7, відповісти на запитання після параграфа, 

виконати вправу7(3,5,7). Виконати експериментальне завдання з другом.

 




17 жовтня
Тема: Механічний рух. Відносність руху. Система відліку.
Матеріальна точка. Траекторія руху. Шлях, Переміщення.

Опрацювати  §6, 7. Вивчити правила. 
Механічний рух — це зміна з часом положення тіла або частин тіла в просторі відносно інших тіл.

Система відліку

Тіло відліку, пов’язана з ним система координат і годинник утворюють систему відліку.

Система відліку

Тіло відліку

Система координат

Прилад для відліку часу

Тіло, відносно якого розглядається положення рухомого тіла, називають тілом відліку. Вибір тіла відліку є довільним.

Матеріальна точка — це фізична модель тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати.


Виконати вправу 6(1, 4).
На допомогу вам відео 

Увага!!! Увага!!! Увага!!!

Вивчити напамять!!!

 Що таке механічний рух? 

Що таке шлях?

Що таке переміщення?

Що називають матеріальною точкою?


12 жовтня
Тема:Пізнання природи.
Готуємо цікаві повідомлення.
Теми повідомлень на сторінці 48.
Не пишіть багато. Підготуйте так, щоб не читати, 
а розповідати вашу цікавинку. 
Додайте фото або малюнок до вибраної теми.

10 жовтня
Тема:Контрольна робота по темі "Фізика як природнича наука."

Учні, які в класному журналі під непарним номером: 
1, 3, 5...- виконують 1 варіант
під парним номером:2, 4, 6,...- 2варіант.
Успіхів.

5 жовтня
Тема: Фізика як природнича наука. Розв"язування задач.

1.     Подайте в метрах такі значення фізичних величин: 214 мм; 1,3 км; 3км 42м.

2.     Запишіть значення  фізичних величин у вказаних одиницях.

150см= ___________ м. 

18 хв =____________с.

160мкм=____________м.

3.     У наведену таблицю запишіть, які з перелічених  слів означають фізичне тіло,  які – речовину і які- явище: алюміній,  Сонце,  випаровування,  м’яч,  снігопад,  зошит, вода, буран,  блискавка. 

Фізичне явище          Фізичне тіло            Речовина

 4.     Виміряйте товщину одного аркуша підручника.

5.     Запишіть, як знайти об’єм одного цвяха , якщо дана мензурка з водою і коробка з цвяхами.

6.     Висота гранітної колони 4м, основа колони – прямокутник зі сторонами 40 і 60 см. Визначте об’єм колони.

7.     Вночі температура повітря була -5°С, а вдень +8°С. На скільки градусів змінилася температура повітря?




3 жовтня
Тема: Фізика як природнича наука.  Самостійна робота.

7 клас.Самостійна робота з теми

"Фізика як природнича наука. Пізнання природи"

 РОБОТА


21 вересня
Тема: Розв'язування задач. 
Виконайте завдання. №1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11 сторінки 44-45.
 Вам допоможуть вивчені теми з §1-4.
На  наступному  уроці ми проаналізуємо всі задачі.
До №8 приклад розв'язку
 а) 520см>52дм- нерівність хибна, оскільки 520см = 52дм.

19 вересня
Тема: Лабораторна робота №1
"Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу"
На ст. 32 роботу запишіть у робочому зошиті.
Перегляньте відео, дані запишіть у таблицю. 
Сформулюйте висновок.

Відео:


7 вересня
Тема: Фізика як фундаментальна наука про 
 природу.
Опрацюйте §1  У зошиті відтворіть таблицю що на ст. 9,
 але приклади фізичних явищ напишіть свої.
Знайдіть відповіді  на контрольні запитання ст. 12.
 Вправа  1 (1-5 усно, 2 письмово.)

5 вересня
Тема: Фізика як навчальний предмет у школі.
 Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті.

 Навіщо вивчати фізику?



Фізика - наука про природу. Вивчаючи цю цікаву науку ви дізнаєтесь чому Земляобертається навколо Сонця; чому відбувається зміна пір року та зміна дня і ночі; чомувиникає полярне сяйво, веселка або міраж; коли з`являється туман, іній, роса; чимнебезпечна блискавка і що означає грім і ще багато чого іншого.

 Дякуючи знанням з фізики люди виготовляють автомобілі, потяги, літаки, кораблі,космічні ракети; підкорюють енергію вогню, вітру, Сонця, води. Всі побутові прилади, які точують нас вдома були винайдені фізиками: телефон, електрична лампа, мікрохвильова піч, холодильник, телевізор, комп`ютер і багато інших приладів.

 Фізика озброює людину знаннями про навколишній світ, дає змогу його змінювати,використовувати природні явища для своїх потреб.

 На уроках фізики у 7 класі ви ознайомитеся з будовою речовин, різними механічними процесами. Навчитесь вимірювати площі фігур та об’єми тіл, проводити фізичні дослідження.Під час вивчення фізики, ви будете самостійно проводити досліди, результати яких будете записувати у спеціальні зошити: зошити для лабораторних робіт. При цьому ви будете користуватись різними фізичними приладами: мензурками, колбами, терезами, термометрами. Щоб не зламати прилади і не травмуватись під час виконання лабораторних робіт потрібно знати і виконувати правила техніки безпеки у кабінеті фізики.

 Давайте ознайомимось з інструкцією

 “Правил безпеки при роботі в кабінеті фізики”.   Ця інструкція є у вашому підручнику на форзаці. Переписувати не потрібно. Уважно прочитайте.          

     Українські вчені у розвитку і становленні фізики

Іван Павлович Пулюй (1845-1918)

Юрій Васильович Кондратюк (18971942)

Сергій Павлович Корольов (1907–1966)

Ігор Іванович Сікорський (1889– 1972)

 Лев Давидович Ландау (1908–1968)

    Олександр Теодорович Смакула (1900–1983)

Борис Євгенович Патон (народився у 1918 році)

Проаналізувати  інструкцію з безпеки для учнів під час проведення занять у кабінеті фізики на форзаці підручника

Параграф 1 ст. 6-7. Знайдіть в інтернеті та запишіть у зошит довідку

про одного із українських фізиків.








































 

Немає коментарів:

Дописати коментар